Jučer smo vas detaljno izvijestili o velikom slavlju u velikoj Kini povodom obljetnice 100 godina Komunističke partije, ali kineska partija slavi se i u Hrvatskoj. Naravno na Pelješkom mostu gdje kineski radnici danju i noću rade na spajaju Hrvatske, ali ne zaboravljaju ni svoju domovinu.
Obljetnicu partije obilježiti su skromno, svečano i radno baš kao nekad i mi. Za razliku od nas Kinezi će uspjeti ono što mi nikada nismo, ni u socijalizmu ni u kapitalizmu: završiti radove u dogovorenom roku.
Proslavit će 100 godina kineske Komunističke partije
U podne na plus 35, po noći uz reflektore. Kineski radnici zidaju i vare gotovo tri godine, hrvatski inženjeri svo vrijeme s njima rame uz rame.
"Koliko god to teško bilo za povjerovati, vole se šaliti. Vole dobar kvalitetan humor, vole se družiti, vole našu hranu, teletinu, janjetinu, vole takoreć puno istih stvari kao i mi i puno su nam sličniji nego što bi čovjek rekao", kaže Ivan Puđa, inženjer građevine tehničkog odjela CRBC-a.
Iako se radi u tri smjene, uspjeli su zajedno ispratiti Hrvatsku s Europskog prvenstva.
"Zato što smo ovdje već dugo vremena, Hrvati su nam poput obitelji i mi smo bili jako uzrujani kada je hrvatska momčad izgubila utakmicu", kaže Steven Sheng, administrator u CRBC-u.
"Čak pola sata prije utakmice bi se tu okupljali s nama. Izdvoje se ipak radi korone i svega toga pa su bili ovdje na mulu", ispričao je Ivo Jerković, predsjednik Mjesnog odbora Komarna.
Zbog svake spojene konstrukcije puca se vatromet, a on će večeras biti ispaljen u čast 100 godina kineske Komunističke partije. Iako su planirali veliko slavlje toga ipak neće biti.
"Kineska tradicija je da se svi za blagdane okupimo na velikoj večeri. Ali sada otkako je virusa od toga nema ništa. Nije nam dopušteno okupljanje toliko ljudi. Ništa slično nismo imali već godinu dana", podijelila je Chen Yang, administratorica u CRBC-u.
Prije korone družili su se i s lokalnim stanovništvom toliko da su na kućni prag donosili poklone.
"Družili smo se non stop. Čak smo neke i zadržavali, prosili smo cure nije baš uspjevalo ovim mlađim mocmima, al nadam se da će koji Kinez ostat ovdje kad sve ovo završi", našalio se Mile Brljević.
Rade na vrućini od 30 i više stupnjeva
Ipak je među njima najviše mlade radne snage. "Najveći broj rukovodećeg inženjerskog kadra među Kinezima su u ranim tridesetim godinama, a nemalo njih je došlo ovdje s fakulteta", rekao je Davo Perić, nadzorni inženjer Hrvatski cesta.
Dosta njih radi vani po ovoj vrućini na 30 i više stupnjeva, ali veći dio posla obavlja se unutar čelične konstrukcije gdje temperature sežu u visine. Zbog temperature, most se uglavnom sastavlja noću tako ih večeras čeka podizanje grdosije od 18 metara.
"Poznato je da čelik kao materijal ima veliki koeficijent linearnog istezanja tako da se konstrukcija tokom dana, tokom zagrijavanja koja može dosegnuti temperaturu preko 60 stupnjeva ono se širi, tako da upasne segmente moramo postavljati u noćnim satima kada je temperatura stabilna", objasnio je Ivan Puđa.
Zadrže li kineski radnici ovaj tempo, Hrvatska će biti povezana, uvjeravaju nas, prije svih očekivanja.