Lakše je računati jesi li prošao dobro u kupovini, ili ne, kad ti je valuta "domaća". Kako istraživanje pokazuje, samo 10 posto građana misli da će s dolaskom eura cijene ostati iste. Lako je za euro, dva, ali u Sloveniji je 130 tisuća ljudi poduzeća koja su zbog konverzije dizala cijene prijavilo na crne liste. Taj mehanizam zaštite žele i ljudi kod nas, pokazuje istraživanje Biljane Borzan.
"Slaže se njih 83 posto, svega 3 posto se ne slaže. Građani itekako žele znati tko ih želi prevariti i da ti podaci budu javno objavljeni kako bi mogli i građani napraviti određen pametan izbor pri kupovini", kazala je Biljana Borzan.
Zato je zakon manjkav, tvrdi, jer nema kazni. S druge strane državna tajnica ministarstva gospodarstva objašnjava kontrolirat će cijene Zavod za statistiku i Udruge za zaštitu potrošača.
"Poslovni subjekti koji se odluče pristupiti etičkom kodeksu će dobiti logotip koji će moći izložiti u svojim prodajnim prostorima te tako poslati poruku potrošačima da su pouzdani trgovci", rekla je Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja
Prvih će nekoliko mjeseci to sigurno biti malo teža matematika, ali kad je savladamo, kako obećavaju podaci, postaje bolje.
Više pogledajte u prilogu: