Zagrebačka hitna poslala je apel građanima da zovu samo ako je hitno. Uživo se u RTL-ovu informativnu emisiju uključio Darko Šinjeri, voditelj smjene Nastavnog zavoda za hitnu medicinu Grada Zagreba.
Šinjeri kaže da se broj poziva nije smanjio nakon apela.
"Ne bih rekao da se smanjio broj poziva nakon apela. Imali smo dosta intervencija od 7 do 16 sati bilo je obavljeno preko 90 intervencija tima 1. Sve su ekipe trenutno vani i još ima desetak poziva koji čekaju da se intervencije obave", istaknuo je.
Većina poziva su nehitne intervencije
Većina poziva je zapravo vezana uz konzultacije u vezi terapije za kronične pacijente.
"80 posto poziva su nehitne intervencije, to su kronični bolesnici koji najčešće zovu radi konzultacije s našim liječnicima u vezi terapije koju uzimaju. Problem je u tome što obično ti pozivi traju duže jer se pacijenta mora upitati o bolestima, terapijama, dozi koju uzimaju. To nam odnosi dosta vremena", rekao je Šinjeri.
"Manje-više, s obzirom na to da se radi o kroničnim pacijentima - svi znaju koje su doze i koju terapiju uzimaju. Što se tiče hitnih poziva, intervencije koje su životno važne i bitne, ti pozivi se prime u roku nekoliko sekundi. Ako se dogodila prometna nesreća, ako netko ima infarkt ili je doživio moždani udar - bitni su nam osnovni podaci - ime, prezime, adresa, simptomi i poziv je primljen", naglasio je.
'Samo 15-20 posto poziva je hitno'
"Uvijek je to jednako, otprilike 15-20 poziva je hitno, drugi su nehitni. U postblagdansko vrijeme imamo više intervencija vezanih uz konzumaciju hrane i pića nečega što im je inače zabranjeno. Imamo više pacijenata koji se žale na želučano-crijevne tegobe. Koji imaju problema sa žuči, kamencima… Imamo i više pacijenata koji su sami, depresivne epizode i psihijatrijske pacijente kojima nije dobro", rekao je Šinjeri.
Kada se radi o životno-ugrožavajućem stanju, bitno je da osoba koja zove može dati adekvatne podatke, da zna reći je li osoba pri svijesti, vidi li ozljede, može li doznati kakve tegobe ima, ističe liječnik.
"Ako netko leži na cesti, a gospođa zove na petom katu zgrade i vidi da netko leži, a priori je da moramo izaći jer ne znamo o čemu se radi. Ako nismo dobili pravu informaciju tretiramo je kao najhitniju. Ali, često na te intervencije dolazimo vrlo brzo da bismo zatekli osobu koja je alkoholizirana i ne treba našu pomoć ili se udaljila s mjesta. Bitno je da onaj koji zove ostane uz osobu. Šaljemo ekipu na takvu intervenciju, a možda na drugom kraju grada čeka netko tko je životno ugrožavajući", naglasio je Šinjeri.
POGLEDAJTE VIDEO: Gripa, hripavac, korona - sezona je respiratornih infekcija, zavladale gužve na hitnim prijemima: 'Brojke će sigurno rasti'