Pelješki most /

Započeli radovi na najvećem projektu u Hrvatskoj! Prvi dijelovi Pelješkog mosta stavljeni u more

Europska unija Hrvatskoj je odobrila bespovratno financiranje 85 posto troškova gradnje cijelog projekta Pelješkog mosta

10.1.2019.
12:21
VOYO logo
Image

Najveći projekt u Hrvatskoj: Počeli radovi na Pelješkom mostu

Image

Najveći projekt u Hrvatskoj: Počeli radovi na Pelješkom mostu

"Sve ćemo izgraditi po planu i programu jer to tako i moramo", rekao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković uoči sjednice Vlade objasnivši da je Europska unija Hrvatskoj odobrila bespovratno financiranje 85 posto troškova gradnje cijelog projekta Pelješkog mosta.

Podsjetio je da je riječ o četiri faze projekta i da se radovi unutar prve faze, na mostu, odvijaju, a što se tiče "svih daljnjih odluka" - kaže, - "sve je pod kontrolom".

Upitan zašto još nisu izabrani izvođači radova za pristupne ceste, poručio je: "Bit će izvođači, ništa se ne bojte."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U isto vrijeme započelo je postavljanje pilota u mora za podizanje Pelješkog mosta. Plovilo s dizalicom za pobijanje pilota za temeljenje Pelješkog mosta spremno je za rad. Dizalica će prvo pobijati probne pilote, duge 127 metara, a ukupno će ih biti 24.

Na gradilištu Pelješkog mosta u podmorje zabijen prvi probni "pilot"

Probni pilot dug 74 metra zabijen je u četvrtak u podmorje na gradilištu Pelješkog mosta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Taj je građevinski zahvat bitan za temeljenje mosta obavljen mehanizacijom kineskog izvođača "China Bridge And Road Cooperation".

Predstavnik Hrvatskih cesta za realizaciju ugovora o izgradnji Pelješkog mosta Jeroslav Šegedin, objasnio je kako je svrha zabijanja pilota u stupno mjesto broj 4 da izvođač dokaže projektom traženu kvalitetu i tehnologiju izvođenja radova.

"Uz to, želimo vidjeti koliko je dinamika radova u skladu s dinamičkim planom izvođača. Znat ćemo jesu li potrebne preinake ili je sve sukladno tehnologiji kojom raspolažu. Zasad smo zadovoljni, posebno kvalitetom izvedbe pilota koji su na putu iz Kine za gradilište. Njih 26 stiže, a još 20 čeka ukrcaj", rekao je Šegedin.

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić zaključio je kako, prema onom što je na gradilištu vidio, izvođač ima znanje i iskustvo za uspješnu realizaciju projekta u rokovima i po odredbama ugovora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Za županiju je ovo iznimno bitan projekt", naglasio je župan, koji smatra kako će cjelokupni projekt povezivanja juga Hrvatske biti izvršen u zadanom roku, do 2022. godine.

"Raspisan je natječaj za pristupne ceste, a očekuje se natječaj za zaobilaznicu Stona. Očekujem i da će se, po nacionalnoj prometnoj strategiji, autocesta od čvorišta Metković produžiti do Osojnika u Dubrovniku, gdje izlazi iz Hrvatske i uz sufinanciranje iz EU-a ide prema Crnoj Gori, Albaniji i Grčkoj. Potrebna je i brza cesta do Osojnika, kao i pelješka cesta do trajektne luke Perna i zaobilaznice Orebića", rekao je Dobroslavić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brod s 26 pilota na gradilište bi iz Kine trebao stići 16. siječnja.

Ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) potpisan je 23. travnja između predstavnika Hrvatskih cesta (HC) i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporationk, a 85 posto prihvatljivih troškova financira se iz EU sredstava.

Izgradnja Pelješkog mosta je prvi od ukupno četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom. Ostale faze odnose se na izgradnju pristupnih cesta, pri čemu treću i četvrtu fazu čini izgradnja stonske obilaznice, koja uključuje i izgradnju mosta Ston. 

Rok za podnošenje ponuda na javnom nadmetanju za izgradnju stonske obilaznice, poddionice Sparagovići/Zaradeže - Prapratno i Prapratno-Doli je 21. siječnja. Ukupna dužina pristupnih cesta Pelješkom mostu iznosi 30 kilometara, a na stonsku obilaznicu se odnosi 18 kilometara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo