Poskupljenje goriva neminovno je izazvalo i poskupljenje karata u brodskom i autobusnom prijevozu. Primjerice, prijevoz do jadranskih otoka ovoga ljeta plaćat će se i tridesetak posto više nego lani, piše Dnevnik.hr.
"Mislim da je to jedna krasna cijena, i da ćemo bankrotirati, ali dok ima - ima. Jednom se živi", ironično je kazao Pavao iz Zagreba za Dnevnik Nove TV.
'Brodari ne mogu u gubitke, moraju biti na pozitivnoj nuli'
Putnici će vjerojatno dobro razmisliti hoće li i mogu li s takvim cijenama na jednodnevne izlete do otoka. Na mukama su i brodari. Katamaran koji je plovio na liniji Split – Bol – Makarska – Korčula – Mljet – Dubrovnik ove sezone više neće ploviti zbog previsokih troškova, a privatni brodar ispričava se putnicima i nudi povrat novca za kupljene karte. Za razliku od komercijalnih, linije s javnom uslugom sufinanciraju se na godinu s više od 320 milijuna kuna iz državne blagajne. No, i unatoč tome, dio tereta plaćaju građani.
"Naravno da brodari ne mogu ići u gubitke iako imaju ugovore, oni moraju biti na nekakvoj nuli i po zakonu i po propisima Europske komisije, uključujući i realnu dobit u obavljanju svog posla", kaže Paula Vidović iz Agencije za obalni linijski pomorski promet.
U utorak se očekuju nove korekcije cijena karata
Cijene se u brodskom prometu nisu mijenjale posljednjih 20 godina. Posljednjih nekoliko mjeseci poskupljenje se osjeti i u autobusnom prijevozu. Primjerice, na dionici Zadar - Vodice, odnosno Vodice - Zadar karte kupljene prije koji dan u odnosu na one kupljene danas bile su jeftinije 15 kuna. Pandemija je prorijedila autobusne linije, a cijene goriva diktiraju cijene karata, koje ovise i o prijevozniku, ali i o isplativosti linije.
A s najavom dodatnog poskupljenja goriva u utorak, očekuju se nove korekcije cijena. Naviše, naravno. Rješenje je ili u subvencioniranju svih lokalnih linija ili da se, po uzoru na neke europske zemlje, na razini države uvedu mjesečne karte kako bi se spasio javnolinijski prijevoz.