Hrvatska ljetna festivalska scena buknula je u zadnjih nekoliko godina, piše Guardian i objašnjava zašto su i Britanci "poludjeli za Balkanom".
Zajamčeno sunce, opuštene gomile, izvrsni DJ-i, tulumi na brodu i jeftino piće - sve su to očite prednosti hrvatskih festivala u odnosu na britanske, a danas je i izbor velik: od Love Systema krajem svibnja to Unknowna sredinom rujna. Jedva da prođe ijedan ljetni vikend, a da negdje na hrvatskoj obali nema festivala.
Većinom ih organiziraju Britanci, ali ima i promotora iz Italije (Barrakud) te iz Hrvatske (Fresh Island i Terraneo), a sad u Split u srpnju najveća svjetska franšiza dance festivala Ultra dovodi švedsku DJ zvijezdu Aviciija.
Guardian se pita kako se Hrvatska uspjela transformirati iz "poslijeratne žabokrečine u ozbiljnu konkurenciju Miamiju i Ibizi".
Regeneracija je počela prije deset godina kad je klupski promotor Nick Colgan iz Birminghama otišao na ljetovanje u Dalmaciju. "Odmah sam se zaljubio", rekao je. "Ništa se nije događalo, ali osjećao si volju da se krene naprijed i da se isprobavaju razne stvari". Za deset dana kupio je noćni klub u Zadru i polako doselio i svoju obitelj. Odmah za njim došao je i drugi promotor, Eddie O'Callaghan sa ženom.
(FOTO: PIXSELL)
Njih su dvojica osmisila event koji će privući ljude: Garden Festival u Petrčanima. Eddie kaže da je u 2006. bilo "tristotinjak ljudi, a od toga ih je broja 150 radilo", ali dvije godine poslije na festival je došlo tri tisuće ljudi, a danas namjerno taj broj drže na 2500.
Kombinacija jeftinih avionskih veza i cijena u zemlji koja nije u eurozoni učinila je hrvatske festivale izuzetno privlačnima u usporedbi s Ibizom u kojoj je pivo više od 14 eura.
Ali nije sve u cijeni. "Više u Ibizi nema glazbe poslije 23 sata", kaže Mark Newton, utemeljitelj festivala Hideout i Unknown. "Terase u Spaceu i Amnesiji danas imaju krov, a u Hrvatskoj plešete pod vedrim nebom. Osim toga, Ibiza se sporo kreće, uvijek imate ista velika imena. U Hrvatskoj su snažni mali individualni promotori koji uočavaju promjene na tržištu i brzo reagiraju".
Hrvatske su vlasti, piše Guardian, pozdravile festivale koji jačaju turizam. "U Velikoj Britaniji sve je puno papirologije", kaže Mark. "Hrvati prihvaćaju promotore pa je sve znatno lakše".
Istovremeno, u Hrvatskoj postoji svijest o opasnosti da se pretvori u zemlju jeftinog alkohola i tučnjava. "Ljudi u Hrvatskoj veoma su svjesni da ne žele postati jedna od onih groznih destinacija za mlade u kojima ima mnogo jeftinog pića i tučnjava", uvjerava Mark koji kaže da surađuje s općinskim i gradskim vlastima. "One slušaju postojeće promotore i prihvaćaju savjet o novim festivalima".
Guardian zaključuje kako ne želi "napisati novi slogan hrvatskog turizma, ali čini se da će on biti: dođite zbog ritma, ostanite zbog plaže".