NAJBOLJA FESTIVALSKA DESTINACIJA /

Britanci o Hrvatskoj: 'Dođite zbog ritma, ostanite zbog plaže'

Image

Zajamčeno sunce, opuštene gomile, izvrsni DJ-i, tulumi na brodu i jeftino piće - sve su to očite prednosti hrvatskih festivala u odnosu na britanske, a danas je i izbor velik: od Love Systema krajem svibnja to Unknowna sredinom rujna. Jedva da prođe ijedan ljetni vikend, a da negdje na hrvatskoj obali nema festivala.

10.5.2013.
17:02
VOYO logo

Hrvatska ljetna festivalska scena buknula je u zadnjih nekoliko godina, piše Guardian i objašnjava zašto su i Britanci "poludjeli za Balkanom".

Zajamčeno sunce, opuštene gomile, izvrsni DJ-i, tulumi na brodu i jeftino piće - sve su to očite prednosti hrvatskih festivala u odnosu na britanske, a danas je i izbor velik: od Love Systema krajem svibnja to Unknowna sredinom rujna. Jedva da prođe ijedan ljetni vikend, a da negdje na hrvatskoj obali nema festivala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većinom ih organiziraju Britanci, ali ima i promotora iz Italije (Barrakud) te iz Hrvatske (Fresh Island i Terraneo), a sad u Split u srpnju najveća svjetska franšiza dance festivala Ultra dovodi švedsku DJ zvijezdu Aviciija.

Guardian se pita kako se Hrvatska uspjela transformirati iz "poslijeratne žabokrečine u ozbiljnu konkurenciju Miamiju i Ibizi".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Regeneracija je počela prije deset godina kad je klupski promotor Nick Colgan iz Birminghama otišao na ljetovanje u Dalmaciju. "Odmah sam se zaljubio", rekao je. "Ništa se nije događalo, ali osjećao si volju da se krene naprijed i da se isprobavaju razne stvari". Za deset dana kupio je noćni klub u Zadru i polako doselio i svoju obitelj. Odmah za njim došao je i drugi promotor, Eddie O'Callaghan sa ženom.

Image
Foto: PIXSELL

(FOTO: PIXSELL)

Njih su dvojica osmisila event koji će privući ljude: Garden Festival u Petrčanima. Eddie kaže da je u 2006. bilo "tristotinjak ljudi, a od toga ih je broja 150 radilo", ali dvije godine poslije na festival je došlo tri tisuće ljudi, a danas namjerno taj broj drže na 2500.

Kombinacija jeftinih avionskih veza i cijena u zemlji koja nije u eurozoni učinila je hrvatske festivale izuzetno privlačnima u usporedbi s Ibizom u kojoj je pivo više od 14 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali nije sve u cijeni. "Više u Ibizi nema glazbe poslije 23 sata", kaže Mark Newton, utemeljitelj festivala Hideout i Unknown. "Terase u Spaceu i Amnesiji danas imaju krov, a u Hrvatskoj plešete pod vedrim nebom. Osim toga, Ibiza se sporo kreće, uvijek imate ista velika imena. U Hrvatskoj su snažni mali individualni promotori koji uočavaju promjene na tržištu i brzo reagiraju".

Hrvatske su vlasti, piše Guardian, pozdravile festivale koji jačaju turizam. "U Velikoj Britaniji sve je puno papirologije", kaže Mark. "Hrvati prihvaćaju promotore pa je sve znatno lakše".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istovremeno, u Hrvatskoj postoji svijest o opasnosti da se pretvori u zemlju jeftinog alkohola i tučnjava. "Ljudi u Hrvatskoj veoma su svjesni da ne žele postati jedna od onih groznih destinacija za mlade u kojima ima mnogo jeftinog pića i tučnjava", uvjerava Mark koji kaže da surađuje s općinskim i gradskim vlastima. "One slušaju postojeće promotore i prihvaćaju savjet o novim festivalima".

Guardian zaključuje kako ne želi "napisati novi slogan hrvatskog turizma, ali čini se da će on biti: dođite zbog ritma, ostanite zbog plaže".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo