Vjerski turizam postaje sve važnija turistička grana. Prema podacima Svjetske turističke organizacije - vjerom je motivirano 600 milijuna putnika na godinu.
Jedno od najpoznatijih svetišta, ono u Lourdesu - godišnje posjeti oko 8 milijuna hodočasnika. Marijanski blagdani stoga su i dobra priliku za zaradu.
Krunice, kipovi slike, na blagdan Velike Gospe najtraženiji su suveniri.
Velik broj hodočasnika znači dobru zaradu cijelom gradu, posebno ugostiteljima, ali i onima koji hranu prodaju na otvorenom.
Svetište Gospe Sinjske samo na na blagdan velike Gospe posjeti oko 50 tisuća hodočasnika. Njihov broj iz godine u godinu raste, a u turističkoj zajednici to vide kao dobru priliku za razvoj turističke ponude.
Dobrom praksom vjerskog turizma može se pohvaliti Marija
Bistrica. Nacionalno svetište godišnje posjeti oko 150
tisuća hodočasnika.
S razvojem vjerskog turizma u Mariji Bistrici počeli su razvijati
i stare zanate. No, prodaja tradicijskih ručno rađenih glinenih
suvenira ne konkurira onim uvoznim.
Veliku primjetnost i posjećenost marijanskih svetišta trebalo bi iskorstiti za razvoj vjerskog turizma koji bi onda i duže živio.