Iako podaci, oni službeni, pokazuju kako su od tada u prekršaju uhvaćena samo tri crnočarteraša, na terenu je, tvrde dobro upućeni, stanje drugačije. More je, naime, puno brodova s ilegalnim posadama i putnika koji najam plaćaju isključivo vlasniku plovila, dok država i lokalci mogu zaboraviti na boravišne pristojbe i poreze, piše Slobodna Dalmacija.
''Vlasnici plovila su nakon ulaska Hrvatske u EU našli jednostavno rješenje za izbjegavanje plaćanja poreza: prijatelju ili “prijatelju” izdaju punomoć za korištenje njegova broda, bilo, motornjaka ili jedrilice, i sve bude po zakonu. A to što ti “prijatelji” brodove na poklon dobivaju baš u srcu sezone, te što na more isplovljavaju baš subotom, na dan kad se nautičari tradicionalno smjenjuju, čudno je izgleda samo nama'', rekli su u splitskoj marini, nemoćni, kažu da stanu na kraj takvim aranžmanima, uglavnom vlasnicima brodova pod stranom zastavom.
Kontaktirali su, naravno, oni i nadležne službe, ali zbog “svete punomoći” ništa se ne može napraviti.
Zastrašujuća računica
Sve je, dakle, na crno, a sve legalno. Popis posade više im nije potreban, cijene najma smanje u odnosu na agencijsku ponudu, tako da problema u pronalaženju gostiju nemaju. Dapače, biznis im cvate kao nikome.
Računica gubitka zastrašujuća je. Ako uzmemo da se samo 500 brodova bavi crnim čarterom (legalno registriranih čarter-plovila na našem dijelu Jadrana ima 3.500), a priča se da ih je i puno više, te da samo sedam tjedana iznajmljuju brod u srcu sezone, po cijeni od 2.000 eura po tjednu, dobijemo cifru od nevjerojatnih sedam milijuna eura!