HEP Elektra poslala je račun Splićanki za obračunsko razdoblje tj. od 31. svibnja do 30. studenoga 2019. S obzirom na to da je redovito plaćala račune nije baš očekivala veliki obračun, no kad je došla uplatnica ostala je u šoku.
"Ne znam bih li se smijala ili plakala", rekla je za Slobodnu. Razlika između plaćene i potrošene struje bila je ravno jednu lipu. HEP nije ni zvala.
"A što mi oni mogu kazati. Ma ne bih im iz principa platila. Pa jesu li mogli famozni iznos od jedne lipe nadodati na sljedeću uplatnicu", kaže Splićanka i dodaje kako će je samo provizija koštati nekoliko kuna. Neka košta i samo jednu, ali je i dalje 100 puta veća od novca koji HEP utjeruje.
'Nekima popuštaju svašta, a maloga čovjeka tlače zbog sitnarija'
"Nisam načisto što napraviti. Još ću malo gledati u račun, i smijati se", zaključuje.
No stručnjaku iz splitske udruge za zaštitu potrošača ova situacija nije smiješna.
"Nekima popuštaju svašta, velike iznose i dugove, a maloga čovjeka tlače zbog sitnarija", zgraža se Nenad Kurtović, savjetnik za energiju udruge Splitski potrošač te ističe još jedan važan moment. HEP Elektra opskrbljuje krajnje kupce iz kategorije kućanstva, u okviru univerzalne usluge kao javne opskrbe prema reguliranim uvjetima.
Da je račun stigao od HEP Opskrbe, koja nema obvezu javne usluge i opskrbljuje krajnje kupce prema ugovorenim uvjetima, onda bi se takav potez još mogao nekako shvatiti, kaže Kurtović, ali HEP Elektri se baš ništa ne bi dogodilo da su prebacili tu lipu, a ovako samo potrošaču stvaraju dodatan trošak.