U plaćenoj objavi 'iPhone Servisa Hrvatska' nudio se jedan od 13 modela novog iPhonea 6s bijele ili zlatne boje za samo 100 kuna, a za što je 'samo' trebalo lajkati njihovu stranicu i u inbox poslati razlog 'zašto bih baš ja trebao osvojiti iPhone', piše Slobodna Dalmacija.
Prevara u par koraka
"Zaista nam se svidio Vaš razlog, jako je zanimljiv i originalan za razliku od drugih prijava :) Vaš trud Vam se sada isplatio Mobitel će vam biti poslan na Vašu adresu i na Vaše ime i prezime preko Hrvatske pošte", glasio je odgovor kojeg su mnogi sretni i, ispostavilo se, lakovjerni korisnici uskoro dobili.
Jedini preostali korak bio je kupiti PaySafeCard u vrijednosti 100 kuna na nekom od kioska Tiska, Ininim i Petrolovim benzinskim postajama ili dućanima Plodine i poslati 16-znamenkasti odgovor isti dan do 17 sati. Time su, navodno, trebali biti pokirveni troškovi poštarine.
Jedna mlada Splićanka redom je učinila sve navedeno, ali iPhonea vidjela nije. Njezina je vršnjakinja i sugrađanka prošla bolje jer se najprije savjetovala s roditeljima.
Oprezniji nisu nasjeli
"Kći me nazvala i sva u euforiji rekla da je osvojila telefon. Opisala mi je cijeli postupak, od lajkanja stranice do poruke s razlozima koju je napisala i poslala, ali mi je odmah sve bilo sumnjivo. Kazao sam joj da ne kupuje nikakvu karticu i još manje šalje kod, a sam sam se upustio u istraživanje cijele priče. Nije mi dugo trebalo da shvatim kako se radi o notornoj prijevari. Prvo sam 'izguglao' adresu koja je bila navedena kao sjedište servisa i vidio da se radi o nekoj uličici, odvojku na teškoj zagrebačkoj periferiji. Ubrzo se pojavila i poruka neke osobe koja se predstavila kao odvjetnik iz Zagreba i na stranici 'iPhone Servisa Hrvatska' upozorila njezine administratore da ne varaju ljude i još zaprijetila prijavom. Nedugo nakon toga stranica je izbrisana, a tko je uplatio, uplatio", kazao je za Slobodnu Dalmaciju otac opreznije mlade Splićanke.
Dobra lekcija iz prve ruke
U Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM) kažu kako je nesumnjivo riječ o prevari.
"U konkretnom slučaju koji navodite ne radi se o pružanju elektroničkih komunikacijskih usluga, već o očiglednoj prijevari potrošača. U slučajevima nagradnih igara nadležno je Ministarstvo financija, a svaki trgovac koji pruža usluge servisa uređaja, bez obzira radilo se o mobitelima ili nekoj drugoj robi, u nadležnosti je Ministarstva gospodarstva, odnosno tržišne inspekcije", kazali su u HAKOM-u.
"Moram vam reći da mi je nakon svega čak žao i da sam možda pogriješio što nisam dopustio kćeri da kupi taj bon od 100 kuna i pošalje. Cijena nije velika za lekciju o opasnostima što vrebaju s interneta, a koju je mogla naučiti iz prve ruke", kazao je otac splitske školarke.