Master plan ARZ-a, strateški dokument koji analizira, definira i ocjenjuje moguće varijante razvitka autocestovne mreže na dionici Zagreb – Karlovac i njezin utjecaj na cjelokupnu cestovnu mrežu i gospodarstvo RH, definirao je projekte koji će dati dodatnu kvalitetu autocesti čija je gradnja započela prije više od 45 godina. Svakako najvažniji je treći trak između Zagreba i Karlovca, dionici na kojoj je prosječni dnevni promet čak 32.693 vozila.
Osim trećeg traka, odradio bi se i sustav zatvorene odvodnje (kakav ta dionica nema, obzirom da je građena davno), a kako piše Novi list, planiraju se još i bukobrani na niz lokacija na autocesti Zagreb - Rijeka. Procijenjena vrijednost investicije izgradnje proširenja kapaciteta autoceste Zagreb – Karlovac iznosi 117,6 milijuna eura, te je u tijeku priprema potrebne dokumentacije s ciljem da se osigura sufinanciranje iz europskih fondova.
"Realno je očekivati kako bi gradnja mogla započeti nakon 2021. godine, kao i da bi sama gradnja trajala oko dvije godine. U tom razdoblju objektivno je očekivati nešto manje prihode zbog slabije propusnosti ove autoceste u uvjetima gradnje" ističe Direktor ARZ-a Josip Šala