Ljetno sezonsko sniženje započinje 1. srpnja i može trajati najdulje 60 dana, a u okviru sezonskog sniženja, redovna cijena i nova snižena cijena mora biti jasno, vidljivo i čitljivo iskazana. Sezonsko sniženje samo je jedan od posebnih oblika prodaje, a podsjetimo i da kad kupujete na sniženju, rasprodaji ili akcijskoj prodaji - imate ista prava kao u redovitoj prodaji.
- Ministarstvo ugasilo savjetovališta za potrošače: 'Očajni u potrazi za savjetom, građani nas zaustavljaju i na cesti'
- Jeste li znali? Prestaje voziti besplatan autobus prema jednom od najvećih trgovačkih centara
Prodaja proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj
prodaji smatra se posebnim oblikom prodaje. Takav način prodaje
obuhvaća, između ostalog, akcijsku prodaju, rasprodaju, sezonsko
sniženje, prodaju proizvoda s greškom i prodaju proizvoda kojima
istječe rok uporabe.
Prilikom obavljanja posebnog oblika prodaje, trgovac je dužan
istaknuti cijenu u redovnoj prodaji i cijenu tijekom trajanja
posebnog oblika prodaje, osim u slučaju ugovora sklopljenih izvan
poslovnih prostorija i ugovora sklopljenih na daljinu te u
slučajevima kada posebni oblik prodaje traje najdulje tri dana.
Ako trgovac, kao poseban uvjet prodaje, odobrava popust za pojedine proizvode ili skupine proizvoda, tada je dužan jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti cijenu, kao što se ističe prilikom posebnih oblika prodaje.
- Akcijska prodaja
Akcijska prodaja je prodaja određenih proizvoda po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji.
- Rasprodaja
Rasprodaja je prodaja proizvoda po nižoj cijeni u slučaju prestanka poslovanja trgovca, kada je poslovanje trgovca ozbiljno ugroženo, kod prestanka poslovanja u dosadašnjim poslovnim prostorijama, kod prestanka prodaje određenog proizvoda te kod obavljanja složenijih građevinskih radova unutar ili na poslovnim prostorijama.
- Sezonsko sniženje
Sezonskim sniženjem smatra se prodaja proizvoda po sniženoj cijeni nakon proteka sezone i to najviše dva puta godišnje. Zimsko sniženje započinje od 27. prosinca, a ljetno od 1. srpnja i može trajati najdulje 60 dana.
U okviru sezonskog sniženja iskazuju se redovna cijena i nova
snižena cijena.
Ukoliko u razdoblju sezonskog sniženja nisu prodani svi
proizvodi, trgovac može nastaviti s prodajom proizvoda po
sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, a takvu prodaju nije
dopušteno oglašavati kao sezonsko sniženje.
- Proizvod s greškom
Proizvode s greškom trgovac mora fizički odvojiti te jasno,
vidljivo i čitljivo obilježiti na proizvodu ili na prodajnom
mjestu da je riječ o prodaji proizvoda s greškom, te mora
upoznati potrošača u čemu se sastoji greška na proizvodu.
Ako je trgovac jasno ukazao na grešku, za kupljenu robu ne
možete tražiti povrat novca.
- Proizvod kojem istječe rok uporabe
Proizvod koji se prodaje po nižoj cijeni od cijene u redovnoj prodaji jer mu istječe rok uporabe mora imati dodatno jasno, vidljivo i čitljivo istaknut krajnji rok uporabe.
- Prava kupca
Za kupnju na sniženju kupac ima ista prava kao u redovnoj prodaji, a možete provjeriti i kada je moguća reklamacija proizvoda i usluga s nedostatkom.
- Savjeti i prijave
Savjet možete dobiti preko besplatnog potrošačkog telefona
0800/414-414, a upiti se zaprimaju svakog radnog dana od 10
do 14 sati.
Pitanja u vezi svojih prava ili zahtjev za inspekcijski nadzor
možete uputiti i putem aplikacije Centralni informacijski
sustav za zaštitu potrošača.