AGENCIJE PROZIVAJU STOŽER ZA NEDOSLJEDNOST: /

Pokušali su i objasniti zašto nije vraćen novac koji su roditelji uplatili za maturalce

Image
Foto: Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell

'Loš tajming i nedefiniranost preporuka HZJZ-a narušili su dugogodišnju uspješnu suradnju škola i putničkih agencija', upozoravaju iz UHPA-e

4.9.2020.
15:41
Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell
VOYO logo

Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) upozorila je u petak da se agencije koje organiziraju školska putovanja bore za opstanak i zaštitu ugleda, reagirajući na preporuke HZJZ-a prema kojima su ta putovanja zaustavljena, a smatraju i da bi ta putovanja trebala ostati dio kurikuluma u novoj školskoj godini.

"Loš tajming i nedefiniranost preporuka HZJZ-a narušili su dugogodišnju uspješnu suradnju škola i putničkih agencija-organizatora učeničkih/školskih putovanja, kojima je time onemogućeno poslovanje", ističu u priopćenju u petak iz UHPA-e.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Agencije upozoravaju da su preporuke HZJZ-a (Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo ) o izvođenju izvanučioničke nastave uz pandemiju "preko noći stopirale provedbu ugovorenih učeničkih putovanja i izazvala dodatne probleme školama, roditeljima i agencijama", zbog čega UHPA i njezine članice specijalizirane za organizaciju i provedbu izvanučioničke nastave takav postupak smatraju neprihvatljivim.

Izvanučionička nastava zapravo je stručni naziv za razna školska putovanja. HZJZ uz ostalo preporučuje "odgodu do daljnjega odnosno do poboljšanja epidemiološke situacije" za takvu nastavu, tj. putovanja učenika, smatrajući ih "vrlo rizičnom aktivnošću u smislu mogućnosti širenja covid-19 infekcije".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon takve preporuke, većina škola, i osnovnih i srednjih u Hrvatskoj, je i razredima i svojim djelatnicima koji su trebali biti pratnja na tim putovanjima naznačila da ne daju odobrenje za višednevna putovanja po Hrvatskoj i u inozemstvo i da ne mogu osigurati stručnu pratnju učenicima, što je dovelo do novog vala odgoda, ali i potpunog otkazivanja putovanja.

Narušeni poslovni odnosi i milijunski gubici

Predsjednik UHPA-e Tomislav Fain u petak ističe da tako važne preporuke u vrijeme kada je realizacija putovanja već počela, a većinom su to ona koja su s proljeća odgođena za jesen, smatraju neprihvatljivim.

"Takvo je postupanje izazvalo i, slobodno mogu reći, kaos i paniku i kod roditelja i nastavnika. Uz to, svojom nedorečenošću i (ne)obvezujućom formom dodatno je zakompliciralo ionako tešku situaciju organizatorima putovanja", dodaje Fain, ocjenjujući i da su posljedice takvog postupanja s jedne strane narušeni poslovni odnosi stvarani godinama, a s druge strane milijunski gubici.

To potvrđuje i procjenama UHPA-e po kojima je vrijednost školskih putovanja u jednoj školskoj godini oko 350 milijuna kuna, a da ove godine, zbog pandemije i nedefiniranih preporuka, gubici u turističkoj industriji za školsku godinu 2019./20. već prelaze 230 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Većina tog iznosa je uslijed otkazanih putovanja 'zamrznuta' na poslovnim računima hotela, aviokompanija, prijevoznika i drugih pružatelja ugovorenih usluga i agencije ne mogu do tog novca niti je na njihovim računima da bi ga mogle brzo i lako vratili roditeljima za uplaćena putovanja", objašnjava Fain.

Uplaćeno nije izgubljeno

Uz to naglašava i da uplaćeni novac za učenička putovanja nije izgubljen, te da agencije nastoje dogovoriti nove termine putovanja ili povrat novca u slučaju otkazivanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Važnim smatramo da se ta putovanja svakako planiraju i za ovu školsku godinu 2020./2021., kako bi odgođena putovanja mogli realizirati ako to dopusti epidemiološka situacija, pa i planirati nova. Ako ipak bude otkazanih putovanja, želimo da roditelji znaju kako imaju pravo na zamjensko putovanje kroz izdani vaučer ili povrat sredstava sukladno sklopljenom ugovoru i u skladu s važećom zakonskom regulativom", poručuje Fain.

Napominjući kako je važno da su agencije-članice UHPA-e u stalnom kontaktu sa školama i roditeljima i zajednički usuglašavaju daljnja postupanja i donose odluke, kao i da je agencijama najvažnije zadovoljstvo klijenata, Fain kaže i da su se "na žalost u ovoj izvanrednoj situaciji neki se oglušili na zahtjeve i prava klijenata stavljajući svoj poslovni interes u prvi plan".

Na iznoseći na koje takve agencije misli, kaže da su "takvim postupanjem nanijeli štetu cijeloj branši te agencije i njihovo poslovanje stavili u negativan kontekst u javnosti".

"UHPA osuđuje takvo postupanje koje je nanijelo ogromnu štetu i bacilo sumnju na poslovanje svih agencija. Kao što sam već nebrojeno puta do sada izjavio, obveza je turističke agencije poslovati u skladu sa zakonskom regulativom i od toga nema odstupanja", zaključuje Fain.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo