AFERA /

S MIG-ovima: Pokajnik je USKOK-u priznao: 'Da, isplaćen je mito od 200.000 eura!'

Image
25.3.2016.
21:47
VOYO logo

Prema informacijama kojima raspolaže Telegram, riječ je o osobi iz tvrtke koja je sudjelovala u natječaju za remont borbenih zrakoplova, te je upoznata s iznosima mita što su ga dobili predstavnici hrvatske strane s kojom je posao ugovaran. Iako je riječ o podacima koji su istražiteljima poznati još od 2014. godine, kada je do njih došla i SOA, sada postoji formalan iskaz koji može biti korišten kao dokaz u postupku. Potvrđeno je to Telegramu iz više izvora.

Pokajnik je iznio vrlo precizno datume i iznose predaje mita čiji se iznos kretao u rasponu od 50-200 tisuća eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimljivo je da su obje tvrtke koje su sudjelovale u natječaju davale novac predstavnicima hrvatskog naručitelja, ne bi li si osigurale posao remonta MIG-ova 21 BIS.

Taj ugovor 8. srpnja 2013. godine tadašnji ministar obrane Ante Kotromanović (na fotografiji gore) potpisao je s direktorom ukrajinskog zavoda Ukrspecexport Dmitrijem Alekandrovičem Peregudovom. Konkurentska, rumunjska kompanija Aerostar, otpala je iz igre.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Prema sklopljenom ugovoru remont je MORH trebao platiti 132,988.865 kuna, a njime se trebao osigurati pouzdani nadzor hrvatskog neba sljedećih desetak godina.

No, čini se da je stvoren jedan od najvećih skandala u hrvatskom obrambenom sustavu, koji bi se sada ipak mogao do kraja rasplesti.

Naime, nakon iskaza pokajnika, koji se slomio pod teretom svega što se događalo u ovom slučaju, te odlučio na kraju otvoriti dušu istražiteljima, inkriminirajući i sebe samog, ispitano je još nekoliko osoba ne bi li se njegove riječi provjerile. Suočeni s okolnosnim priznanjem i ostali ispitani iznijeli su konačno istinu o mitu što je plaćano za remont MIG-ova. A navodno su ga plaćale i ukrajinska i rumunjska strana.

Kada će istraga biti finalizirana nije nam potvrđeno, no s obzirom na složenost procesa zasigurno će trajati barem sljedećih godinu dana. Za to vrijeme najviše će trpjeti piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva koji ni do sada nisu imali dovoljno sati letenja, a novim prizemljavanjem MIG-ova 21, kojima će se ponovno provjeravati svi ugrađeni dijelovi i oprema, dodatno će im pasti letački standard.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo