Zagrebom upravlja točno 19 godina. Milan Bandić svakako je najpoznatiji gradonačelnik u Hrvatskoj. Samim tim postoji cijela vojska ljudi koja ga bezuvjetno voli, a vjerojatno jednako toliko ima i onih koji ga - ne vole.
Nema sfere u Zagrebu u koju nije ušao, nema gradskog pitanja na koji ne zna odgovor, nema terena na koji nije izišao. Plan za "gradonačelnika svih Hrvata" nije mu uspio, a Zagrepčani ga biraju svaki put ponovno.
"Ja sam dobio 6 mandata u 17 godina, za milijun godina to neće nitko napraviti. Ponavljam, za milijun godina. I to ne na lijepe oči, ni na pamet. Iako nisam ni glup, ni ružan", pohvalio se gradonačelnik Bandić.
Ponekad ne može sakriti svoje 64 godine iako se svojski trudi. Na ulici je doslovno od zore.
Zimi tvrdi: "Spremni smo, da padaju pahulje veličine glave...", a ljeti: "Ja se kupam u vlastitu znoju po zagrebačkim ulicama."
Ukratko, na našim je prostorima Milan Bandić sinonim za populizam.
Populizam je izmislio, uveo u praksu, odredio mu smjer... i suvereno njime vlada već godinama.
"Uvijek možete izvući iz špila karata jednu koja ne igra, ali to je tako. C'est la Vie", ustvrdio je Bandić.
A tko se uopće može sjetiti Zagreba iz vremena – prije Bandića? Zagreba bez Muzeja suvremene umjetnosti, Arene Zagreb i Muzičke akademije? Bez Bundeka, Domovinskog mosta, Jankomirskog mosta? 10 godina je gurao puni profil Branimirove ulice ne bi li je napokon spojio s Heinzelovom. Zatim podzemne garaže, kilometri asfalta, svaki projekt u pravo vrijeme.
Princip 'ja gradim' – doveo je do savršenstva
Nekima je izgradio parkove, drugima ih srušio, trećima doveo priključke za vodu. Princip 'ja gradim' – doveo je do savršenstva.
Posebno ga vole stanovnici Kozari Boka: "Svijetlili smo na lampe, na svijeće, ništa, blato je bilo. Kad je došao gospodin Bandić, mi smo postali građani, a ne krapinski ljudi."
Milijarde koje su utrošene nerijetko šokiraju javnost. Zagreb je u njegovo doba uveo nove, moderne tramvaje, utukao novce u umjetni snijeg kako bi se održala Snježna kraljica, mijenjao se GUP, ali se i zaobilazio, gradilo se i saniralo… osim u slučaju Jakuševca – on smrdi tamo gdje je i bio.
"Ja sam uvijek odgovoran, ja sam odgovoran i kad golub crkne na Jelačić placu", znao je Bandić odgovoriti na poneku prozivku.
Miki Fontana – samo je jedan od nadimaka koje je zaradio. Htio je pobijediti Rim pa ni 50 fontana Zagrebu nije dovoljno.
Proširio je grad u svakom smislu, doduše... negdje ne baš uspješno. Novi Jelkovec je od izvrsnog projekta postao geto, ali je zato niknula cijela poslovna zona u Radničkoj ulici.
Iako tramvaj još nije stigao do aerodroma, kako je najavljivao, prioriteti su: Zagrebački Manhattan i Zagreb na Savi. Zato sada promet na ulazu u Zagreb s novom regulacijom funkcionira bolje nego ikad, a rotor je u ozbiljnim radovima.
Dvaput je napustio fotelju gradonačelnika. Godine 2002., kad je vozio pijan i izazvao prometnu nesreću pa pobjegao, i 2015. godine kad je pritvoren zbog afere "Agram".
"Koji čovjek koji nešto vrijedi u Hrvatskoj nije bio u zatvoru makar tri mjeseca? Eto, i tu sam kvotu ispunio", našao je Bandić izgovor.
Iako se češljaju njegove brojne afere, čak i nakon što su u javnost procurile snimke kako kadrovira i kako se odnosi prema svojim suradnicima, nema niti jedne pravomoćne presude, a Bandić nakon svega, nalazi način i - grabi dalje.
Ovaj licencirani bagerist svoju obljetnicu slavi na gradilištu najveće investicije u svih tih 19 godina. Sljemenska žičara koja će Grad stajati 560 milijuna kuna trebala bi biti gotova u vrijeme kampanje za sljedeće parlamentarne izbore.
"Znate kako meni memorija radi? Ko Einsteinu", tvrdi zagrebački gradonačelnik.
Čovjek koji je za sebe tvrdio kako "nije bog zna kako pametan, ali je još manje bedast" uspio je biciklom, pješice, rukovanjem i zagrljajima izgraditi takav imidž da se kad netko spomene Zagreb, odmah sjeti i - Milana Bandića.