Država muku muči i s autocestama: dati ih u koncesiju, fondovima i građanima ili na referendum? Istraživanje koje je za RTL Danas provela agencija Promocija plus otkriva što bi ispitani napravili!
Najprihvatljivije rješenje za najveći broj ispitanih građana (27.5 posto) jest zadržavanje cesta u državnom vlasništvu, uz promjenu modela naplate prelaskom na vinjete.
Nešto manje, četvrtina ispitanika, smatra najboljom prodaju autocesta građanima i mirovinskim fondovima, dok nešto manje od petine misli da ne treba mijenjati ni vlasničku strukturu ni model naplate. Koncesiju na 30 godina mirovinskim fondovima podržava 13,7 posto ispitanika, a monetizaciju stranom konzorciju njih samo tri posto.
Iako četvrtina zagovara prodaju autocesta građanima, ipitani hoće li u tom slučaju kupiti dionice autocesta, gotovo 70 posto odgovara da neće. Dionice bi kupilo tek 24,2 posto, a njih oko 6,7 posto ne zna.
Upitani zašto bi uložili svoj novac u autoceste, oni koji su odgovorili 'da' na prvom mjestu, s uvjerljivih 60 posto, navode sentimentalne razloge - nacionalni ponos razlog je za investiranje u prometnu infrastrukturu. Na drugom je mjestu mogućnost zarade na dionicama, a na trećem protivljenje monetizaciji i eventualnim stranim vlasnicima.
Koncesija autocesta
Među onima koji ne bi uložili u kupnju dionica HAC-a, više od tri četvrtine kao razlog navodi da nema novca. 12 posto vjeruje da to nije dobra poslovna prilika i da bi zarada bila premala. Tek po nekoliko postotaka dobivaju drugi mogući razlozi građana koji ne žele ulagati u autoceste.