Publika web stranica koje online donose najnovije vijesti ne zadržava se na samo jednom mjestu - a to je podatak koji je bio godinama poznat. No, novo istraživanje pokazuje da unatoč ogromnoj količini digitalnih izvora, publika je ipak ograničena na njih nekoliko, odnosno publika je manje "promiskuitetna".
Samo 35 posto ljudi koji se spajaju online radi informiranja o najnovijim vijestima imaju jednu omiljenu web stranicu, a samo 21 posto njih je više ili manje "monogamno" oslanjajući se prvenstveno na jedan internet izvor vijesti, prema istraživanju koje je proveo američki Pew Research Center, a prenosi New York Times.
Cijela studija bi danas trebala biti objavljena u sklopu projekta Pew-a pod nazivom Project for Excellence in Journalism.
No, istraživanje pokazuje da se 57 posto publike oslanja na samo dvije do pet web stranica. Ovi nalazi istraživanja poklapaju se s paralelnim studijama koje su ustvrdile da ljudi koji imaju mogućnost gledanja više stotina televizijskih programa imaju tendenciju da ih redovito gledaju samo nekoliko.
U istraživanju koje je proveo Pew, samo 7 posto ljudi izjavilo je da su spremni platiti za pristup online vijestima na 'news' web stranicama. Čak i među korisnicima koji su najodaniji jednoj web stranici, samo 19 posto njih izjavilo je da su voljni platiti, odnosno da će radije platiti za vijesti koje čitaju na svom omiljenom portalu nego da će potražiti neki drugi, besplatni izvor.
Ipak, mnoge 'news' web stranice došle su do zaključka da bi uvođenje naplate za 5 do 10 posto svojih redovitih čitatelja moglo polučiti uspjeh, te su mnogi, poput New York Timesa - već iznijeli svoje planove da započnu s uvođenjem nekog sustava naplate.
Analizirajući podatke koje je dobila tvrtka za istraživanje tržišta Nielsen Online, u izvještaju se zajkključuje da iako postoje tisuće web stranica koje objavljuju najnovije vijesti i korisnici mogu birati između njih, reklativno mali broj njih, točnije 199, ostvaruje 80 posto internet prometa u Sjedinjenim Državama.