PARIZ - Prema posljednjim informacijama, oko tisuću kilometara od brazilske obale uočena su sjedala nestalog francuskog zrakoplova. No, da bi se potvrdilo da je doista riječ o nestalom zrakoplovu kompanija mora potvrditi serijske brojeve. Potragu otežava loše vrijeme, priopćeno je iz francuske baze u Dakaru.
Dijelove zrakoplova je na tom području opazila posada zrakoplovne brazilske kompanije TAM. Oni su vidjeli narančaste bljeskove na otvorenom moru, priopćeno je iz te brazilske zrakoplovne tvrtke.
S druge strane, senegalska je vlada obavijestila brazilske zračne snage da je u svojim teritorijalnim vodama pronašla krhotine koje bi mogle pripadati nestalom zrakoplovu, prenosi portal Globo Online. Ta informacija, međutim, još nije službeno potvrđena.
Ostatke zrakoplova u blizini senegalske obale navodno su vidjeli i mornari francuskog teretnog broda Douce France.
Spasioci iz Brazila, Francuske, Španjolske i Senegala nastavljaju potragu za Airbusom A330 kojim je iz Rio de Janeira u Pariz letjelo 228 putnika i članova posade, a sve je manje nade da je netko od njih preživio nesreću.
Kako je i službeno potvrđeno, među putnicima na kobnom letu bio je i jedan hrvatski državljanin. Radi o 45-godišnjem Zoranu Markoviću, pomorcu iz Grižana u okolici Crikvenice.
Inače, prema revidiranom popisu putnika koji je objavio Air France u zrakoplovu je bilo njaviše Francuza (61), Brazilaca (58) i Nijemaca (26). Uz spomenutog Hrvata, na spisku su građani još 28 država. Svih 12 članova posade je iz Francuske.
Zrakoplov na letu iz Rio de Janeira za Pariz nestao je na udaljenosti od 565 kilometara od brazilske obale. Nad Atlantskim je oceanom uletio u snažno nevrijeme, a najvjerojatnije ga je udario grom, rekao je glasnogovornik Air Francea Francois Brousse.
U 4.14 sati po srednjoeuropskom vremenu odaslao je automatsku poruku o "kvaru na električnim instalacijama", a nakon toga gubi mu se trag.
"Zrakoplov je ušao u olujnu zonu sa snažnim perturbacijama koje su prouzročile otkazivanje uređaja", rekao je Brousse.
Francuski ministar ekologije i energetike Jean-Louis Borloo kaže da je Airbus A330 opremljen za zone u kojima su perturbacije posljedica snažnih tropskih oluja, ali da se u ovom slučaju vjerojatno radi o stjecaju niza okolnosti.