Skraćena nastava u većini je škola donijela tek ponavljanje gradiva. No nema nervoze pred ispravak ocjene. "Možda su nam olakšali pošto nemamo toliko briga za ispravljanje i koju ćemo ocjenu imati, a možda mrvicu teže ćemo možda to morati ispravljati kasnije", rekla je Lucia Tisa Čiković, učenica 7.razreda.
Stav osnovnoškolaca prilično je jasan, no nastavnicima on ne donosi olakšanje. "Prvenstvno zbog djece jer su se djeca opustila i zapravo misle da ako sada nema zaključivanja ocjena da ne moraju baš puno raditi, a što se tiče mene kao razrednika i profesora imam samo puno više posla", rekla je Orjena Stefani Marečić, nastavnica hrvatskog jezika.
Svjedodžbi nema, ali zato roditelji dobivaju ispis svih ocjena tijekom godine. "Profesorima mislim da nije donijelo manje posla, nego više zato što moramo upisivati ocjene iz svih predmeta iako smo mi to riješili na način da svaki predmetni profesor upisuje za svoj predmet", rekao je nastavnik geografije Davor Kolarić.
Pred srednjim školama danas opuštena atmosfera. Nema smišljanja razloga za loš prolaz no ne misle svi tako kratkoročno. "Ja isto mislim da je loše to što su ukinuli ocjenjivanje zato što je većina učenika popustila", smatra Ivan Žeželj, učenik 4.razreda Gimnazije Andrije Mohorovičića.
Prijetnja ocjenama dugogodišnja je praksa hrvatskog obrazovanja. Pobornici novog sustava upravo u tome vide glavni kamen spoticanja. "Moramo se naučiti drugačije misliti i mislim da malo više moramo postupiti individualno svakom učeniku, mislim da je to upravo objektiv svega toga", rekla je Ingrid Sever, ravnateljica Srednje talijanske škole.
A objektiv roditelja uvijek je obojen vlastitim vrijednostima. "Mislim da ako je dijete kroz cijelu godinu praćeno, da li je ta ocjena na papiru ili nije da je to sasvim svejedno", smatra majka Mihaela Devčić Stipić.
Mentalitet da je znanje jedina stvar koju čovjeku nitko ne može oteti još nije uglavljen u hrvatsko društvo. Zato svi neslužbeno potvrđuju - ove je godine jedinica više nego ikad.