Novi ili rabljeni, prodavači jednog i drugog čvrsto se drže svog stava.
''Ljudi kad kupe novo vozilo dobe nove gume, novo ulje, a i znaju da su to vozila koja nikad nisu bila karambolirana'', kaže prodavač automobila Zdravko Hostić.
''Kad kupujete novo vozilo cijena mu pada nakon 3, 4 godine više od 50% i ljudi su to napokon shvatili'', kaže Darko Princip, koji se bavi trgovanjem rabljenih automobila.
Ljudi su se tako odlučili za vozila iz druge ruke, konkretnije iz uvoza. Pa je tako u prvih 11 mjeseci, za razliku od prošlogodišnjih 17, ove godine uvezeno i prodano 35 tisuća korištenih automobila. Procvat ovog tržišta logičan je, poručuju analitičari, jer je nakon ulaska u Uniju uveden novi oblik trošarina.
''Cijena automobila pala je čak do 30 posto, a drugi važan trenutak je svakako ekonomska kriza koja je i dalje prisutna pa ljudi definitivno ove veće investicije poput kupnje novih vozila odgađaju za povoljnija vremena'', objašnjava analitičar tržišta Marino Nakić.
Bolja vremena su, barem naizgled, stigla i u salone s novim vozilima. Nakon višegodišnjeg pada i prošlogodišnjih 26 tisuća prodanih u prvih 11 mjeseci, sada ih je 32 tisuće.
No tek 30 posto novih kupili su građani, a ostatak država ili privatne tvrtke, pa je ovo prvi put u Hrvatskoj povijesti, da je uvezeno a potom i prodano više rabljenih automobila nego novih.
Na listi najprodavanijih rabljenih, uvjerljivo, s više od 4 tisuće 200 automobila, vodi Golf. Iza njega se nalazi Passat, BMW serije 3, Reno Megan, Mercedes A klasa i Audi A4.
''Ljudi su se orijentirali prema tradicionalno njemačkom tržištu jer to tržište slovi kao ono u kojem su auti izuzetno uščuvani'', objašnjava Kristijan Tićak, urednik Auto Moto i Sporta.
O kupovnoj moći Hrvata najviše govori podatak prema kojem je vidljivo da su najpopularnija vozila iz druge ruke stara jedno desetljeće ili više. Pa se postavilo pitanje hoće li Hrvatska postati groblje europskih olupina.
''U početku se činilo da će Hrvatska biti otpad za stare automobile i prvi automobili su doista bili manjkavog tehničkog stanja, ali kako vrijeme odmiče sve mlađi automobili ulaze u Hrvatsku i u sve boljem stanju'', kaže Tićak.
Pa je tako sve povoljnija situacija na ovom tržištu u Hrvatskoj, za građane jedna od najopipljivijih pogodnosti nakon ulaska u Uniju.