Danas je u pogonima riječkog brodogradilišta ministar gospodarstva Darko Horvat svečano obilježio trenutak početka rezanja prvih limova za trup novogradnje od 1.000 tona čeličnih limova pristiglih iz ljevaonice u Sjevernoj Makedoniji, a sve nakon što je početkom travnja stupio na snagu osnaženi ugovor o gradnji trupa luksuznog polarnog kruzera "Eclipse II" te njegovom djelomičnom opremanju u 3.maju za australsku Scenic Grupu.
Kobilica za trup broda "Eclipse II", prema planovima, trebala bi se položiti u 3. maju već do početka ovog ljeta, a želja je australske kompanije u Hrvatskoj, po završetku "Eclipsea II", graditi još četiri broda sličnih karakteristika. Ukupna vrijednost projekta gradnje polarnih kruzera u 3. maju procjenjuje se na oko 860 milijuna eura.
Saša Čokljat, direktor MKM Yachts, tvrtke kćeri australske korporacije Scenic, koja je naručitelj "Eclipse II" rekao je da je novi poslovni model izgradnje kruzera prema kojem će MKM Yachts uzeti manji dio riječkog brodogradilišta u potkoncesiju i tamo, koristeći postojeću infrastrukturu i znanje hrvatskih brodograditelja, a u suradnji sa Scenicovim stručnim timom, dovršiti izgradnju preslike "Scenic Eclipsea", rezultat jake podrške i partnerskog odnosa s Vladom i brodogradilištem 3. maj.
Prepoznata vizija
Čokljat je okupljenima istaknuo kako ovog velikog projekta ne bi bilo da Vlada RH na početku pregovora nije prepoznala viziju, ali i pokazala hrabrost i spremnost na „razmišljanje izvan okvira“, a što je rezultiralo projektom koji nudi dugoročnu razvojnu perspektivu hrvatskoj brodogradnji te priliku za očuvanjem bogate tradicije u brodogradnji, kontinuiteta proizvodnje i znanja te stotina radnih mjesta.
"Danas, usred krize uzrokovane pandemijom koronavirusa, pokrećemo novi posao kojim ćemo, vjerujemo, ojačati Scenicovu flotu, ali i brodogradilište 3. maj. U trenutku kada ostale cruising kompanije svoje projekte stavljaju na čekanje, Scenic Grupa i 3. maj započinju stvaranje zajedničke budućnosti, kako Scenica, tako i hrvatske brodogradnje na zdravim temeljima.
Vjerujem da niša izgradnje istraživačkih kruzera, predstavlja zdravi smjer za oživljavanje hrvatske brodogradnje, njezino novo lice u budućnosti. Možemo biti ponosni što se gradnja jednog od najboljih brodova na svijetu u svojoj klasi, odvija baš ovdje u riječkom 3. maju", izjavio je Čokljat.
Sestrinski brod
"Eclipse II" bit će sestrinski brod "Scenic Eclipsea", luksuznog plovila s čak 6 zvjezdica, najsofisticiranijeg i najelegantnijeg broda tog tipa na svijetu namijenjenog izletima na oba zemljina pola, čije se uplovljavanje u riječku luku očekuje između 2. i 4. svibnja, gdje će ostati privezan sve dok se ne smiri situacija s koronavirusom.
Izgrađen je i opremljen u pulskom Uljaniku u srpnju 2019. i pokazano znanje i vještina hrvatskih brodograditelja jedan je od razloga što se po tom modelu opet gradi u Hrvatskoj, ovog puta u riječkom 3.maju, usprkos svim problemima koji su pratili završetak broda u Puli.
Naime, u trenutku u kojem je taj brod bio tek napola završen, Uljanik je završio u blokadi i stečaju. Scenic je tad napravio svojevrsni presedan – nije naplatio 50 milijuna eura državnih jamstava, već ih je vratio državi – zadržao je brod te nastavio gradnju vlastitim sredstvima i ljudstvom. Okupljen je tim hrvatskih inženjera brodogradnje, projektanata te oko tisuću stručnih ljudi koji su u Uljaniku samostalno dovršili brod. Unatoč svim poteškoćama u proizvodnji, konačni rezultat bio je sjajan te je vlasnik Scenic Grupe, australski poslovni čovjek Glen Moroney, upravo u Hrvatskoj odlučio nastaviti izgradnju novih kruzera za svoju flotu.