afera osijek koteksa /

Tadić za RTL: Nemam veze s malverzacijama pri gradnji obilaznice

Tvrtka Osijek Koteks pod istragom je bosanskohercegovačkih vlasti zbog sumnji u malverzacije pri gradnji dijela sarajevske obilaznice, gdje je bila glavni izvođač radova. Na spornoj dionici asfalt je tanji i do 3 centimetra, a šteta je više od milijun kuna.

19.1.2014.
18:33
VOYO logo

Iz rupa u asfaltu bosanskohercegovačke vlasti pokušavaju izvući istinu. Sudski vještak potvrdio je da se pri gradnji dijela sarajevske obilaznice štedjelo na asfaltu pa se češlja posao koji je državno poduzeće CesteFederacije BiH sklopilo s glavnim izvođačem radova – tvrtkom Osijek Koteks.

"Zatražena je dokumentacija koja se odnosi na tenderske procedure i određena financijska dokumetacija. Tužiteljstvo BiH vodi istragu i provjerava navode o eventualnim nezakonitostima pri izgradnji sarajevske obilaznice", kaže Boris Grubešić, glasnogovornik Tužiteljstva BiH.

Asfalt je navodno tri centimetra tanji u odnosu na dogovorenu debljinu. Više od milijun kuna vrijedna razlika umjesto u proračun BiH otišla je u nečiji džep. Posao je sklopio tadašnji čelnik Osijek Koteksa, Drago Tadić. On tvrdi da sa slučajem nema veze jer je tvrtku napustio 2011 – godinu prije nego je započela gradnja te dionice.

"Istina je da sam ja to potpisao 2008. godine, ugovor koji je na međunarodnom natječaju dobiven u oštroj konkurenciji. Radovi se nisu izvodili 3 godine, i kad su krenuli radovi, ja sam napustio Osijek Koteks i za mog mandata Osijek Koteks je bila najuspješnija firma na Balkanu", kaže bivši čelni čovjek Koteksa, Tadić.

U Cestama Federacije BiH tvrde surađuju s istražiteljima, a svu eventualnu štetu snosi izvođač.

"Ovdje se radi samo o prvom sloju. Znači ako znamo da dolaze drugi i treći sloj koji su skuplji od prvog, ako je netko gradio na prvom 8, onda mora na drugom umjesto 6 ugraditi 7", kaže Dragan Trebović, izvršni direktor Cesta Federacije BiH.

Ugovor s Osijek Koteksom bosanskohercegovačka tvrtka nedavno je raskinula jer su predugo otezali s dovršetkom gradnje. Na moguću aferu osvrću se i BiH političari.

"Ukoliko je to zaista tako, onda da odgovaraju oni koji su na taj način oštetili budžet ili tko je već bio investitor", komentirao je slučaj premijer Federacije BiH, Nermin Nikšić.

Drago Tadić ipak ne vjeruje da je Koteksov podizvođač Strabag stanjio asfalt na dionici koju je nadzirao IGH.

"Osobno sumnjam da je to točno jer je radove izvodila ugledna austrijska firma, bio je kooperant Strabag, i sumnjam da bi si takvu stvar oni dozvolili", kaže Tadić.

No baš poslove koje su Strabag i Osijek Koteks radili za Hrvatske autoceste odnedavno istražuje USKOK u aferi Remorker. Sam Tadić u tom predmetu dobio je oprosnicu nakon što je priznao kome je i kako plaćao za dobivanje poslova s HAC-om.



Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo