Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Ne budite naivni – zaobiđite super prilike i sretne dobitke

Sve je više ljudi koji su postali žrtve prevaranata na internetu. U zadnje vrijeme ‘lov’ na naivne odvija se i na Facebooku i to po dobro razrađenoj strategiji.

Brojni lakovjerni građani koji su kupovali automobil putem interneta su prevareni. Neki od njih u pokušaju da kupe limenog ljubimca iz inozemstva ostali su bez više tisuća eura.

Takvih je slučajeva sve više i u BiH. Federalna uprava policije zaprimila je više takvih prijava, a najčešći primjeri su lažni oglasi za prodaju vozila, kao i prevare putem Facebooka.

“Što se tiče kupovine vozila, sve počinje tako što na web stranici koja se bavi prodajom izvršitelj krivičnog djela objavljuje oglas o prodaji automobila primamljivih karakteristika i cijene, koja je niža od stvarne cijene vozila na tržištu”, pojašnjavaju iz FUP-a za Nezavisne novine.

Razrađena taktika

Nakon što lakovjerni kupac i prevarant razmijene mailove i ostale kontakte, nastavlja se online komunikacija. Kradljivac, često iz inozemstva, uvjerava žrtvu u valjanost oglasa, šaljući mu mailove s logotipom “ozbiljne” tvrtke. To kupcu ulije povjerenje, a prodavač mu na kraju i navede da, primjerice, automobil prodaje za 5.000 eura jer se seli u Veliku Britaniju, gdje se vozi lijevom stranom, pa mu treba i vozilo s volanom na desnoj strani.

Stručnjaci upozoravaju da prevarant tijekom online komunikacije postepeno navodi žrtvu na uplatu dijela novca ili punog novčanog iznosa cijene automobila. Nakon dogovora žrtva uplaćuje novčani iznos. Po uplati, na žrtvin mail pristiže potvrda o uplati, te podaci o kompaniji za transport, kojima je teško potvrditi vjerodostojnost”, kažu u FUP-u.

Prava drama za kupca nastaje kad mu stigne obavijest da postoje problemi u transportu. Štaviše, kradljivac nerijetko uvjeri žrtvu i da uplati određene manje iznose novca za troškove transporta, što u većem dijelu slučajeva kupac i učini, te ostanu i bez tog iznosa.

Facebook lutrija u kojoj nitko ne dobiva

Iz FUP-a upozoravaju građane i na prevare putem Facebooka, gdje se izdvaja takozvana Facebook lutrija.”Sve počinje kada žrtva dobije poruku posredstvom Facebooka da je dobitnik određene sume novca na ovoj društvenoj mreži, kao, na primjer, milijuniti korisnik. Žrtvu potom uvjeravaju da za prijem novca mora da uplati, na primjer, 4.000 konvertibilnih maraka. Po uplati sredstava počinitelji uklanjaju tragove”, kažu iz policije.

Nešto vas je oduševilo, naljutilo, rastužilo ili potaknulo da potražite dodatne informacije? Za slanje konstruktivnih, smislenih komentara uveli smo posebnu adresu komentari@portal.net.hr kako bismo i dalje saznali što mislite o temama o kojima pišemo.

Namjera nam je redovito objavljivati komentare čitatelja za koje procijenimo da su konstruktivni te da iz njih svi zajedno možemo nešto naučiti.

Pišite nam.

Povratak na Net.hr