Ako odijelo čini čovjeka, predsjednik i vojska Turkmenistana dio su hrvatske vojske jer nose iste uniforme s digitalnim obrisom Hrvatske koje su već cijelo desetljeće zaštitni znak naše vojske.
Iako su hrvatske uniforme iznimno popularne zbog svog inovativnog izgleda i kvalitete, pa su mnoge zemlje napravile svoje po uzoru na naše, turkmenistanski predsjednik nije promijenio čak ni obris države. Jesu li nam ukrali dizajn ili je netko prodao našu uniformu, provjerila je naša reporterka Irena Pirjać.
"Govorimo o nekakvoj kopiji koja je slična našoj gdje je baš taj
dizajn Hrvatske prekopiran. Pa je onako napravljen kao nekakav
loša kopija", kazao je Denis Popović,
proizvođač hrvatske uniforme.
Lošija kopija njihova originala dočekanog s oduševljenjem. Jer upravo je u ovoj zelinskoj tvrtki prije deset godina dizajnirana ta u svijetu prepoznatljiva uniforma.
"Zemljopisni logotip Republike Hrvatske, Lijepe naše. Da se ugradi vodeni žig oružanih snaga. I da ona na taj način bude jedinstevna a hrvatski vojnik prepoznat bilo gdje u svijetu na misiji", dodao je Popović.
Dizajn su prodali Ministarstvu obrane, ali su oni i dalje jedini proizvođači uniformi za naše vojnike. A iz ovog skladišta - odora ide na samo dvije lokacije: u Ministarstvo obrane i u jedinu trgovinu u kojoj se može legalno kuupiti.
"Odoru Hrvatske vojske kao i dijelove odore mogu kupiti
pripadnici oružanih snaga isključivo uz predočenje vojne
iskaznice", pojasnio je za RTL Danas Josip
Vrdoljak iz
trgovine vojne opreme
Iako je na uniformi turkmenistanskog predsjednika jasan obris Hrvatske, čini se da im kopija baš i nije uspjela.
Iz MORH-a su nam odgovorili kako je odora na predsjedniku Turkmenistana ipak različita od one hrvatskog vojnika. I to po položaju džepova, kragni i epoletama.
No, ovo nije prvi put da se kopira hrvatski dizajn. A dizajner Boris Ljubičić kaže - to je zato jer ga nismo dovoljno zaštitili.
"Problem je u tome što mi nemamo definiranu matricu, neki priručnik grafi standarda u kojem bi postojalo e ovo je Hrvatska! Doduše predsjednica je povukla neko pitanje brendiranja, a vidim da ona također ide negdje široko, da ne obuhvaća vizualni identitet kao pojam koji jasno obuhvaća jednu državu", komentirao je hrvatski dizajner Boris Ljubičić.
Možda se Turkmenistanci trebaju umjesto kopirajmo hrvatsko, voditi parolom kupujmo hrvatsko. Jer kvaliteta se prekopirati ipak ne može.