Dva tjedna nakon napada ipak se pokazalo da su teroristički napadi nanijeli štetu turističkom sektoru, piše Deutsche Welle.
Adventni sajmovi manje posjećeni
U danima nakon napada broj letova za Pariz pao je, u odnosu na lani, za 27 posto. Francuska zrakoplovna kompanija Air France-KLM kao i najveći francuski hotelski lanac Accor pretrpjeli su velike gubitke na burzi. Institut Markit je zabilježio i pojačani pesimizam kod francuskih menadžera. No, kako tvrdi ekonomist Markita Chris Williamson, efekti ovakvih događaja su kratkoročni.
Još nije potpuno jasno kakvog bi utjecaja napadi mogli imati na, za trgovce, najvažniji dio godine. Početkom Adventa božićni sajmovi diljem Njemačke bilježe manji broj posjetitelja od očekivanog. No istodobno to ne znači da će trgovina ostati bez svog najznačajnijeg godišnjeg utrška.
Raste online trgovina
"Moguće je da će poneki potrošač izbjegavati božićne sajmove i da će umjesto toga više novaca potrošiti u online sektoru”, kaže Golf Bürkl iz Društva za analizu potrošnje (GfK). Giganti poput Amazona u Europi pokušavaju etablirati tzv. Cyber Monday, online pandan udarnom danu za rasprodaje u SAD-u Black Friday koji je krajem prošlog tjedna opet polučio rekordne utrške. No udruge za zaštitu potrošača Amazonu predbacuju "mazanje očiju".
Cijene mnogih artikali na "internetskoj rasprodaji godine" snižene su na preporučenu cijenu proizvođača, što je najviša moguća cijena kojom se u maloprodaji već odavno ne barata jer proizvodi već u početak prodaje idu s znatno manjom cijenom, piše Deutsche Welle.
Vlada optimizam
Iako je Francuska pretrpjela gubitke, u ostalim velikim euro članicama Italiji, Španjolskoj i pogotovo Njemačkoj je raspoloženje glede daljnjeg razvoja optimistično:
"Njemačko gospodarstvo se pokazalo otporno na neke negativne globalne čimbenike. Čak ni napadi na Pariz se nisu odrazili na pozitivnu bilancu", kaže predsjednik ekonomskog instituta IFO Hans-Werner Sinn.