KRSTARENJE IZ HORORCA /

Tonuo brod s 4000 putnika, preminulo njih 33, a kapetan prvi 'pao' u čamac za spašavanje: 12 godina od havarije Concordia

Image
Foto: Profimedia

Concordia je trebala prevoziti putnike na sedmodnevni talijanski krstarenje od Civitavecchie do Savone. Međutim, kada je odstupila od planiranog puta da bi plovila bliže otoku Giglio, brod je udario u greben poznat kao Scole Rocks

13.1.2024.
11:46
Profimedia
VOYO logo

Tog 13. siječnja 2012. godine Costa Concordia se nasukala nedaleko od obale talijanskog otoka u relativno plitkim vodama. Nesreća, nastala zbog ljudske pogreške, odnijela je 33 života i ozbiljno ozlijedila mnoge, piše History.

Kapetan broda, Francesco Schettino je tvrdio da je brod plovio blizu obale kako bi pozdravio druge pomorce i pružio putnicima dobar pogled. Bez obzira na razlog zbog kojeg je došlo do približavanja, talijanski sudovi su zaključili da su kapetan, četiri člana posade i jedan službenik odgovorni za uzrokovanje nesreće i sprječavanje sigurne evakuacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Profimedia

Olupina nije bila posljedica neočekivanog vremena ili kvarova na brodu, bila je to nesreća izazvana isključivo nizom ljudskih pogrešaka.

"U svakom trenutku kada imate incident sličan Concordiji, nikada nema... jedan uzročni faktor", kaže Brad Schoenwald, stariji inspektor mornaričkog inspektorata Sjedinjenih Američkih Država. "Općenito je to niz događaja, stvari koje se loše poslože i koje na kraju stvaraju taj incident."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Concordia je trebala prevoziti putnike na sedmodnevni talijanski krstarenje od Civitavecchie do Savone. Međutim, kada je odstupila od planiranog puta da bi plovila bliže otoku Giglio, brod je udario u greben poznat kao Scole Rocks. Udari su oštetili brod, omogućujući prodor vode i dovodeći u opasnost 4.229 ljudi na brodu.

Image
STRAŠNA NESREĆA /

Jeste li znali da je u Hrvatskoj prije 56 godina potonuo grčki brod? U nesreći je poginulo 8 mornara

Image
STRAŠNA NESREĆA /

Jeste li znali da je u Hrvatskoj prije 56 godina potonuo grčki brod? U nesreći je poginulo 8 mornara

Plovidba blizu obale kako bi putnicima pružila lijep pogled ili pozdravila druge pomorce poznata je kao "sail-by", i nije jasno koliko često kruzeri izvode ove manevre.

Kapetan Schettino također nije odmah obavijestio talijansku Službu za pretraživanje i spašavanje o nesreći. Udari su se dogodili oko 21:45 lokalnog vremena, a prva osoba koja je kontaktirala službu spašavanja bila je osoba s obale, prema izvještaju istražitelja. Služba za pretraživanje i spašavanje kontaktirala je brod nekoliko minuta nakon 22:00, ali Schettino im nije rekao što se dogodilo još 20 minuta.

Image
Foto: Profimedia

Više od sat vremena nakon udara, posada je počela evakuirati brod. Međutim, izvještaj je primijetio da su neki putnici svjedočili kako nisu čuli alarm za odlazak do čamaca za spašavanje. Evakuaciju je učinila još kaotičnijom činjenica da se brod naginjao jako ulijevo, čime je hodanje unutar broda postalo vrlo teško, a spuštanje čamaca za spašavanje s jedne strane gotovo nemoguće. Kako bi stvari bile još gore, posada je neispravno spustila sidro, uzrokujući još dramatičnije prevrtanje broda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Unatoč konfuziji, kapetan je nekako uspio ući u čamac za spašavanje prije nego što su svi drugi napustili brod. Član obalne straže ljutito mu je rekao telefonom: "Vrati se na brod, dođavola!", a ta audiosnimka postala je slogan na majicama u Italiji.

Schettino je tvrdio da je pao u čamac za spašavanje zbog naginjanja broda na jednu stranu, ali ta se obrana pokazala neprihvatljivom. Godine 2015., sud je proglasio Schettina krivim za ubojstvo iz nehata, izazivanje brodoloma, napuštanje broda prije evakuacije putnika i posade te lagao vlastima o nesreći. Osuđen je na 16 godina zatvora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Potonulo 1000 tona umjetnog gnojiva. Gradonačelnica Iloka: 'Zasad je voda u redu, ne govori se o velikom incidentu'

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo