Srbija pristojbama zatvara svoje tržište vode

Crnogorski vlasnici tvornica za flaširanje vode nezadovoljni su time da prilikom izvoza u Srbiju moraju platiti i dodatnu analizu koja potvrđuje sigurnost i kvalitetu njihovog proizvoda.

11.1.2010.
11:24
VOYO logo

Unatoč tome što raspolaže značajnim vodnim resursima i ima čak sedam tvornica za flaširanje vode kapaciteta 350 milijuna litara godišnje, iz Crne Gore i dalje odlaze milijuni eura na uvoz tog proizvoda, piše Poslovni dnevnik.

Prošle godine Crna Gora je uvezla 40 milijuna litara flaširane vode i za to utrošila blizu osam milijuna eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Crna Gora je prošle godine na strana tržišta izvezla, pak, samo 600.000 litara vode, koja je, prema tvrdnjama proizvođača, jedna od najkvalitetnijih u svijetu.

Mala je utjeha vlasnicima tvornica za flaširanje vode što je njihov izvoz udvostručen u prošloj godini u odnosu na pretprošlu. Razlog je što je ta količina još uvijek znatno manja prema 40 milijuna litara koliko je uvezeno u Crnu Goru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uzroci tako loše izvozne bilance su različiti uvjeti za poslovanje u državama regije, posebno u Srbiji i Bosni i Hercegovini.

Za razliku od njih, crnogorski proizvođači plaćaju visoke administrativne pristojbe za izvoz, što njihov proizvod na stranim tržištima, zbog više cijene, čini manje konkurentnim. Neke od tih naknada ne postoje nigdje u regiji, tvrde vlasnici crnogorskih tvornica za flaširanje vode.

Primjerice, oni prilikom izvoza u Srbiju moraju platiti i dodatnu analizu koja potvrđuje sigurnost i kvalitetu njihovog proizvoda. Takav certifikat, koji daju nadležne institucije u Crnoj Gori, u Srbiji se ne priznaje.

No, srpske kompanije pošteđene su takvog plaćanja, jer za njihov izvoz u Crnu Goru takav postupak nije potreban. Njihovi jedini troškovi vezani su za usluge špedicije na granici i carini. Po jednom šleperu izvezene vode u Srbiju, čija vrijednost prosječno iznosi 4000 eura, crnogorski proizvođači plaćaju dodatnih 1000 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Troškovi srpskih proizvođača za izvoz u Crnu Goru su dvostruko manji, što je dokaz neravnopravnog položaja na tržištu, piše Poslovni dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo