Oko 6000 slučajeva prijevremenih smrti povezanih s dušikovim oksidima (NOx) svake se godine evidentira u Njemačkoj, objavila je u četvrtak savezna agencija za okoliš pružajući dodatne dokaze o zdravstvenim rizicima koje predstavljaju toksične čestice koje najvećim dijelom proizvode dizelski motori.
Taj će broj vjerojatno povećati pritisak na proizvođače automobila i vladu dok pokušavaju usporiti zalaz dizelske tehnologije u koju su njemački proizvođači automobila uložili milijarde.
Agencija (UBA) također je objavila da dušikovi oksidi izazivaju bolesti milijun ljudi godišnje i da je koncentracija toksičnih čestica viša u 70 gradova od limita koji je postavljen standardima za čistoću zraka.
Pad prodaje dizelaša
Automobilska industrija oslanja se na dizelsku tehnologiju kako bi povećala učinkovitost, ispunila ciljeve o emisiji ugljikova dioksida i kupila vrijeme za prijelaz na električne automobile.
No, prodaja dizelaša pada od 2015. kada je Volkswagen priznao da je varao na ekotestovima.
Nova istraživanja otkrila su prave razine emisije dušikovih oksida koje dizelski motori emitiraju - u većim količinama od benzinaca.
Njemački sud prošlog je mjeseca presudio da njemački gradovi mogu zabraniti vožnju dizelskih automobila koji najviše zagađuju, a ta bi odluka mogla ubrzati kraj motora na izgaranje.