RIJEŠEN JEDAN OD NAJVEĆIH MISTERIJA DANAŠNJICE? /

'Ubrzo ćemo znati sve o nestanku malezijskog aviona'

Image
Foto: Profimedia

Čovjek čija je glavna zadaća pronaći misteriozni avion Malaysia Airlinesa let MH370 koji je nestao prije dvije godine, vjeruje da će u sljedeća četiri mjeseca pronaći avion.

7.3.2016.
19:46
Profimedia
VOYO logo

Dvije godine nakon što je avion sa 227 putnika i 12 članova posade nestao na letu i Kuala Lumpura za Peking, jedino što je bilo pronađeno je krilo aviona koje je pronađeno na obalama francuskog otoka Réuniona u srpnju prošle godine.

Let duhova

Za druga dva komada aviona koja su pronađena,a koja su navodno pripadala MH370, još nisu službeno potvrđena. Jedan je nađen kod Réuniona, a drugi kod Mozambika. I to su zapravo jedini konkretni rezultati potrage za misterioznim avionom, no Dolan je ipak prilično siguran kako će upravo četiri sljedeća mjeseca potrage uroditi plodom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od 31. ožujka 2014., australske vlasti ulažu velike napore u potrazi za avionom, a istražitelji su pritom došli i do scenarija poznatog kao teorija "let duhova", a to je da za upravljačem aviona nije bio nitko u trenutku sletanja. Što je najgore, istražitelji upravo tu teoriju smatraju najvjerojatnijim scenarijem.

Image
Foto: screenshot

Ostalo još 30 tisuća km za pretražiti

Avion je, kad tad, morao i ostati bez goriva, a u tom slučaju, kako su istražitelji utvrdili, pao bi na područje južnog Indijskog oceana, uz obale Zapadne Australije. U skladu s tim, ovoga mjeseca, četiri broda je pomno pretražilo više od 85 tisuća kilometara obale te oko 120 tisuća kilometara morskog dna- no bezuspješno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dolan smatra da je ostalo još oko 30 tisuća kilometara koje se treba pretražiti te da se upravo na tom području nalazi avion. "Uvijek je najveća vjerojatnost da će nešto biti pronađeno zadnji dan potrage, ili prvi. Mi smo zasad pokrili oko tri četvrtine područja, a budući da tu nismo pronašli avion, povećava se vjerojatno da je u ovom dijelu koji je još ostao za pretražiti," pojašnjava Dolan.

'Slijepi optimizam'

Image

U ovoj kasnoj fazi, nakon dvije godine potrage, Dolan je svjestan da njegovo jamstvo da će se avion pronaći može biti protumačeno kao tek slijepi optimizam, odnosno kao očajnički pokušaj da spasi obraz obzirom da je u potragu utučeno preko 133 milijuna američkih dolara koje su pokrile Australija i Malezija, plus dodatnih 14,8 milijuna koje je platila Kina. Ti silni milijuni, ako avion ne bude pronađen, su doslovno bačeni novac.

Područje koje je zasad pretraženo površinom je dvostruko veće od Tazmanije, a predstavlja raspon mjesta gdje bi avion mogao biti. "Sada znamo da postoji niz mjesta gdje avion nije, a manji dio je ostao, i upravo tu se avion nalazi," uvjerava Dolan. "Mi moramo pretražiti doslovno cijelo područje," dodaje on.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kompleksna istraga

Istraga je kompleksna, uključuje morske dubine od 6 tisuća metara, sa podmorskim planinama. Obzirom na takve specifičnosti terena, Dolan ne može sa sigurnošću utvrditi kada će pretraga biti gotova- "Mi ćemo sve to pokriti vrlo dobro i nadam se da ćemo sljećeći razgovor voditi o tome kako smo našli zrakoplov," kaže Dolan u razgovoru za Guardian.

Image

Teorija o odgovornosti Putina za nestanak aviona

Svoju sigurnost u sretni završetak ove dvogodišnje potrage nalazi u analizama istraživača koji su gledali zadnje satelitske komunikacije nestalog aviona. To je nerazumljivo laicima i Dolan smatra da je upravo to razlog zašto istražitelji nailaze na nerazumijevanje onoga što rade. Jedan drugi tzv. nezavisni istražitelj, novinar Jeff Wise, koji sudjeluje u potrazi za MH370 smatra da preko satelitskih snimki mogu biti dostupni samo ulazni podaci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim spomenute teorije kako nitko nije upravljao avionom, postoji i teorija u koju vjeruje Wise,a to je da su sustavi zrakoplova mijenjani tako da se samo činilo da ide na jug, a da je zrakoplov zapravo otet prema uputama Vladimira Putina. Takva teorija je zanimljiva, ali se ne razmatra ozbiljno. "Moj stomak mi govori da sam u pravu, no moj mozak zna bolje da ne vjeruje mom trbuhu," rekao je za New York magazine gdje je spominjao svoju teoriju.

Strah od propusta

Obzirom na veličinu terena koji se mora pretražiti, moguće je da se dogode propusti. Na to su već upozoravali i nezavisni istržaitelji koji su tvrdili da australske vlasti nisu pokrili bas cijelo područje, tj. da im je 80 km promaklo. No, Dolan kaže da je pristup austalskih vlasti dinamičan, transparentan i sistematičan te da o svome radu na potrazi redovito izvještavaju nezavisne grupe istražitelja.

"Oni nas kritiziraju i preispituju naš rad, što nam dosta pomaže," kaže Dolan. Područje je ogromno, i strah je opravdan. Kao kad kosite travnjak, uvijek postoji mogućnost da neku travku preskočite, koliko god detaljni bili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dolan kaže da je manje dobrodošla kritika onih koji bez pravog razloga dovode u pitanju tijek cijele potrage. "Mi ćemo poslušati svih, ali što se više inzistira na stvarima koje su u suprotnosti s činjenicama, manje ćemo obraćati pozornost na takve primjedbe," kaže Dolan.

Odvjetnik iz Seattlea dosad najviše postigao

Zasad najviše obećava otkriće 58-godišnjeg odvjetnika iz Seattlea koji je proveo veći dio prošle godine u području Indijskog oceana, nastojeći riješiti misterij nestalog MH370. Bez relevantnog znanja i i kakvog ovlaštenja 27. veljače pronašao je komad metala, na pješčanoj obali u Mozambiku. Taj dio metala čeka testiranje u Kamberi gdje će se otkriti radi li se o dijelu aviona čiji je nestanak zaintrigirao javnost. Kako je malezijski ministar prometa na svom Twitter profilu napisao, postoji velika vjerojatnost da se radi o Boeingu 777. Dolan je oprezan u svojima prognozama, kaže da nema velikih očekivanja. AKo se i pokaže da se radi o dijelu nestalog aviona to neće dovesti do aviona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što ako avion (ipak) ne bude pronađen?

U svakom slučaju, lov na MH370 na području od 120 tisuća četvornih kilometara će završiti u srpnju. Ako avion ipak ne bude pronađen, Dolan kaže da će se primijeniti alternativni scenariji. To uključuje teoriju u kojoj je netko bio zadužen za pad aviona. Obzirom na utrošeni novac vlada triju zemalja, istražitelji će morati poduzeti sve raspložive dokaze, koji su dosad neznatni, da iznesu najbolju teoriju koju mogu, o tome što se dogodilo s letom MH370.

"U nekom trenutku, morat ćemo izaći s obrazloženjem što se dogodilo s nestalim letom MH370", kaže Dolan koji smatra da je obveza njegovih istražitelja da nakon svih uloženih novaca, vremena i truda daju javnosti neko obrazloženje.

Image
KONAČNO RIJEŠEN MISTERIJ? /

'Pronašli smo dio Boeinga, vjerojatno pripada letu MH370'

Image
KONAČNO RIJEŠEN MISTERIJ? /

'Pronašli smo dio Boeinga, vjerojatno pripada letu MH370'

Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo