Građani EU-a koji iz jedne zemlje članice sele u drugu neće više morati prolaziti kroz naporan i skup proces prevođenja i certificiranja javnih dokumenata, odlučio je u četvrtak Europski parlament.
Oko 13 milijuna državljana EU ne žive u svojoj matičnoj državi. Jedna od njihovih učestalih pritužbi skupe su i složene birokratske prepreke u obradi dokumenata s druge strane granice.
Od 2019. godine, kada u potpunosti stupi na snagu odluka Europskog parlamenta, dokumenti poput vjenčanog ili rodnog lista iz jedne države moraju biti prihvaćeni kao autentični u drugoj.
"To je prvi korak prema smanjenju birokratskih zapreka", građana EU-a koji žive u drugoj zemlji članici, rekla je luksemburška socijaldemokratska zastupnica Mady Delvaux, koja je incirala reforumu i poticala njezino prihvaćanje u EP-u.
Odluka parlamenta, međutim, zasad se ne odnosi na sveučilišne diplome ili potvrde o invalidnosti.
"Ovo je tek prvi korak u dugom procesu", napomenula je Delvaux.
Europska povjerenica za pravosuđe Vera Jourova pozdravila je odluku i kazala da će pomoći da se ljudi lakše kreću Europskom unijom.
Kako bi se zaštitile od prijevare, vlasti druge zemlje članice će moći provjeriti autentičnost dokumenata u zemlji koja ih je izdala.
Novim zakonom obuhvaćeni su i dokumenti poput potvrda o nekažnjavanju, državljanstvu, o registriranom partnerstvu i smrtovnice.