ispod ledene površine / Prvi čvrsti dokazi: Znanstvenici na Marsu otkrili jezero tekuće vode

25.7.2018.

Znanstvenici su na Marsu otkrili najjače dokaze dosad o postojanju tekuće vode, javila je NASA-ina Izviđačka orbita (MRO).

Koristeći posebni spektrometar koji se spustio iz orbite, NASA-ina posada otkrila je tekuće jezero koje se nalazi ispod južne polarne ledene kape Crvenog planeta, kojem je promjer 20 kilometara.

Znanstvenici već više od četiri desetljeća tragaju za tekućom vodom na Crvenom planetu jer bi se u njoj možda mogli naći živi organizmi. No do sada su uglavnom pronađeni njezini tragovi iz prošlosti te neki tragovi današnjeg otapanja pomiješani s pijeskom.

U prijašnjima istraživanjima bili su prikupljeni tek znakovi koji su upućivali da bi voda u nekom obliku mogla biti na planetu, no ovo su prvi dokazi koji pružaju podlogu za utvrđivanje činjenice kako na Marsu postoji tijelo tekuće vode.

Poseban instrument koji je otkrio dokaze o vodi nalazi se na letjelici Mars Express, a prema nalazima, voda se nalazi ispod antarktičkog leda, točnije 1,5 kilometara ispod ledene površine.