Početkom osamdesetih godina u ratnom zrakoplovstvu tadašnjeg Sovjetskog Saveza se javila potreba za lovačko-bombarderskim zrakoplovom koji bi zamjenio zrakoplove Su-24 i Su-24M čiji su se resursi počeli bližiti kraju. Od novog aviona se zahtjevalo da bude sposoban probiti se kroz neprijateljsku lovačku zaštitu i da efikasno djeluje po dobro branjenim ciljevima u dubini neprijateljskog teritorija.
Tako je nastao Su-34, opremljen brojnim zrak-zrak i zrak-zemlja projektilima.
Osnovne karakteristike
posada: 2 dužina: 23,34 m raspon krila: 14,7 m visina: 6,09 m maksimalna masa uzlijetanja: 45.100 kg
Letne karakteristike
najveća brzina: 1.900 km/h dolet: 4.000 km borbeni dolet: 1.100 km najveća visina leta: 15.000 m omjer potisak/težina: 0,68 specifično opterećenje krila: 629 kg/m2 motor: 2× Lyulka AL-35F
U ruskim akcijama nad Sirijom sudjeluju i Suhoj Su-24M te Suhoj Su-25.
Suhoj Su-24M
Suhoj Su-24 (NATO naziv: Fencer) je najnapredniji jurišnik razvijen u bivšem Sovjetskom Savezu te se još uvijek koristi u zemljama nastalih raspadom SSSR-a i u inozemstvu. Iako je trup Su-24 izrađen dosta robustan te je zrakoplov bio općenito dosta pouzdan, bio je i dosta kompliciran a rani instrumenti u kokpitu su bili dosta loše izrađeni. Broj sati za održavanje Suhoja Su-24 i njegove pripreme za sljedeću misiju je bio znatno duži nego kao kod drugih zrakoplova. 1975. počela je izrada nove inačice koja je u proizvodnju ušla 1978. pod oznakom Su-24M pritom dobivši NATO oznaku "Fencer-D". Nova inačica je imala trup produžen za 76 centimetara, poboljšanu elektroniku s PNS-24M Tiger navigacijsko-napadačkim sustavom, pojačani sustav protumjera i uvlačeća sonda za nadolijevanje goriva u letu.
Osnovne karakteristike
posada: 2 dužina: 22,53 m raspon krila: raširena: 17,64 m strijela: 10,37 m površina krila: 55,2 m2 visina: 6,19 m masa zrakoplova: 22.300 kg maksimalna masa uzlijetanja: 43.755 kg
Letne karakteristike
najveća brzina: 1.315 km/h dolet: 2.775 kmborbeni dolet: 615 km brzina penjanja: 150 m/s najveća visina leta: 11.000 m omjer potisak/težina: 0,60 specifično opterećenje krila: 651 kg/m2 motor: 2× Saturn/Lyulka AL-21F-3A
Naoružanje
1 x 23mm GSh-6-23 top Do 8.000 kilograma naoružanja na 8 spojišta 2 x R-60 raketa zrak-zrak ili R-73 kod moderiniziranih inačica Različite bombe i nevođene rakete
Suhoj Su-25
Suhoj Su-25 (NATO naziv: Frogfoot) je zrakoplov namjenjen za blisku podršku, jurišne zadatke, te za protutenkovsku borbu. Ovaj se zrakoplov nalazi u aktivnoj službi u Rusiji, kao i u drugim zemljama koje su pripadale istočnom bloku, ili su nastale raspadom SSSR-a.
Su-25 je nastao na temelju istraživanja Suhoja u kasnim 1960.-ima zbog potrebe za vojnim zrakoplovom koji bi imao ulogu jurišnika. Prvi prototip je poletio 22. veljače 1975.
Osnovne karakteristike
posada: 1 dužina: 15,33 m raspon krila: 14,36 m površina krila: 30,1 m2 visina: 4,80 m masa zrakoplova: 10.740 kg maksimalna masa uzlijetanja: 20.500 kg
Letne karakteristike
najveća brzina: 950 km/h dolet: 2.500 kmborbeni dolet: 375 km brzina penjanja: 58 m/s najveća visina leta: 10.000 m omjer potisak/težina: 0,51 specifično opterećenje krila: 584 kg/m2 motor: 2x Tumanski R-195