Otkrivena najveća mana električnih automobila

Za nabavku elektroauta odlučuje se sve više ljudi unatoč visokim cijenama.

26.12.2010.
22:08
VOYO logo

Baš uoči Božića portugalski premijer Jose Socrates postao je prvi čelnik neke države čija je službena limuzina, barem dok je u Lisabonu, automobil na električni pogon. U Njemačkoj u elektroautu odnedavno sjedi i predsjednik vlade pokrajine Saarland Peter Müller.

Što se cijene elektroautomobila tiče, oni jedva da zaostaju za cijenom veoma solidnog automobila srednje klase. Unatoč tome, kako je ispitao njemački automobilski klub ADAC, sve više građana ozbiljno razmišlja o nabavci automobila na električni pogon i pritom su spremniji se odlučiti za takav automobil nekog uglednog proizvođača, nego neke nepoznate tvrtke, pa makar taj model bio jeftiniji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I dok se i svi svjetski proizvođači automobila svim silama bacaju na električni pogon, u ovim hladnim danima se pokazalo da su elektroautomobili još uvijek veoma nepouzdani, i potencijalno opasni. Najveći problem jest da kapacitet baterija rapidno pada kako se spušta živa u termometru – radijus automobila pada za najmanje petinu, a prema nekim ispitivanjima je, naprimjer, Mitsubishijev i-MiEV izdržao jedva pedesetak kilometara.

Baterija kao 'ubojica' koncepata

Dodatni problem je grijanje. Naime, ako je u elektroautomobilu i grijanje električno, onda će putnici u takvom automobilu biti u ozbiljnim nevoljama kada, kao što je ovih dana slučaj, moraju i satima čekati u zastoju na temperaturama daleko ispod nule. Ne pomaže ni navika vozača benzinskih automobila da po ovakvom vremenu odmah pojačaju grijanje na najjače čim sjednu u auto, jer bi to moglo izazvati kolaps baterije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tvrtka BeMobility u Berlinu odlučila je isprobati koncept na petstotinjak korisnika i u floti imaju za sada samo šesnaest elektroautomobila raznih proizvođača, od Toyote preko Citroena do Smarta. Kako je stegnula zima, pokazale su se baš sve slabosti – ne samo da su mnogi od tih automobila pokazali da su osjetljivi na hladnoću pa moraju otići mehaničarima, nego se automobili i brže prazne i sporije pune. Kada se povela riječ o informaciji o stanju baterije, voditelj projekta BeMobility Frank Wolter krenuo je redati spomenute kritike. BeMobile je zapravo već na jesen 2011. trebao svoje usluge najma elektroauta ponuditi svima u Berlinu, ali s obzirom na okolnosti, lako se može dogoditi da će se s time još pričekati, piše Deutsche Welle.

Vezani članak:

arti-201010070146006 arti-201009200789006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo