Osjećamo se glupo, izgubili smo 65.000 kn u jednom telefonskom pozivu

Britanski list Daily Mail objavio je ispovijest jednog bračnog para koji je nasjeo na zaista lukavo i spretno izvedenu telefonsku prevaru.

18.12.2012.
11:30
VOYO logo

Iako je priča po prevarenog Britanca završila dobro jer su banke njemu i njegovoj supruzi vratile ukradeni novac, oko 7.000 funti (oko 65.000 kuna), on je odlučio objaviti kako je nasjeo na jako pametno izvedenu prevaru.

"Sve je započelo telefonskim pozivom nakon večere u petak navečer. Moja supruga se javila na telefon, a osoba s druge strane se predstavila kao 'inspektorica Jane Seymour iz odjela ozbiljnih prijevara'. Inspektorica je bila pristojna i direktna. Pitala je moju ženu je li taj dan bila u trgovini Apple na Regent Streetu ili u onoj u Covent Gardenu? Supruga je odgovorila niječno. Inspektorica Seymour je tada rekla da je netko kupio skupe stvari iz tih trgovina na račun debitne kartice moje supruge, a transakcije su provedene u roku od četiri minute jedna od druge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sad, svatko tko zna središte Londona zna da je gotovo nemoguće doći iz Regent Streeta do Covent Gardena u tako kratkom vremenu – nešto je definitivno bilo krivo. Inspektorica je zatim kazala da je netko klonirao karticu moje supruge i koristi je za velike kupovine. Uspaničena ovim informacijama, moja supruga me zamolila da ja razgovaram s inspektoricom Seymour", piše neimenovani Britanac.

Nikada ne otkrivajte svoj PIN

Nakon što je provjerio i utvrdio da su sve kartice kod njih, inspektorica je Andrewsu rekla da misle da je možda netko provalio u nacionalnu bazu podataka, zbog čega bi trebalo blokirati sve njihove kartice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Odmah sam bio sumnjičav. Zašto bi htjela sve naše kartice? Je li inspektorica Seymour zaista inspektorica? Kako smo mogli znati da je stvarno radi za odjel ozbiljnih prevara?

Njezin odgovor nas je od opreznih skeptika pretvorio u lakovjerne budale. "Nazovite 999 i provjerite me", rekla je. Tako smo učinili. Poklopio sam slušalicu, opet je podigao i nazvao 999. Ton biranja je bio normalan, zazvonio je telefon i odgovor je bio brz i učinkovit kako bi građanin samo mogao poželjeti. Koji servis trebam? Policiju. Spojilo me. Kada je policajac podigao slušalicu, pitao sam: 'Imate li inspektoricu Jane Seymour u odjelu ozbiljnih prevara?'

'Da, spojit ću vas.' Inspektorica Seymour je podigla slušalicu – njezin identitet bio je provjeren", opisuje prevareni muškarac.

Inspektorica Seymour je opet ponovila da kartice treba odmah blokirati, te je zatražila PIN brojeve.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To nam je, naravno, trebalo zazvoniti na uzbunu. Koliko puta su svi rekli: 'Nikad, nikad ne dajite svoj PIN. Vaša banka nikad neće pitati za to.' Oklijevali smo, a onda je inspektorica Seymour rekla: 'Nemojte mi ih reći, ukucajte ih u telefon i oni će biti poslani izravno našoj tehničkoj ekipi.' I tako smo glupo, ali vjerujući da ovo digitalno čarobnjaštvo ide u našu korist, to i učinili. Kasnije smo otkrili da je, koristeći specijalističke tehnologije, snimila te PIN brojeve.

'Bili smo gotovo hipnotizirani'

U tom trenutku smo bili na telefonu najmanje sat vremena, u stanju šoka i rastućeg očaja. Inspektorica Seymour nas je uvjeravala da će sve biti dobro... A kad je rekla da će poslati kurira da pokupi naše blokirane kartice, to se činilo tako razumnim. 'Stavite ih u zatvorenu omotnicu unutar druge omotnice i nemojte reći kuriru što je unutra.'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bili smo gotovo hipnotizirani. 'Vozač je na putu. Uskoro će doći.' I došao je, a u roku od nekoliko minuta, kako smo kasnije otkrili, bili smo potpuno opljačkani – uglavnom su podigli sav novac s bankomata na stanici Euston. U međuvremenu nas je inspektorica Seymour cijelo vrijeme držala na liniji, navodno nam govoreći aktivnosti kriminalaca koji su klonirali naše kartice... Shvaćam sada, naravno, da je to napravila kako bi nas zaustavila da nazovemo naše banke i provjerimo ovu priču. Negdje oko ponoći, moja žena se srušila u krevet, a mene je inspektorica Seymour zadržala na telefonu do 01.30 sati", navodi Britanac.

Sutradan kad se probudio, ponovno je nazvao 999, gdje je dobrom voljom policajca otkrio da njegov sinoćnji poziv uopće nije zabilježen. Potom je otkrio da je izvedena muljaža – pomoću tehničkog trika. "Vrlo jednostavno, ako jedna strana spusti slušalicu, a druga strana ne, oni ostaju na liniji. Čak i ako ste birali novi broj, ostanete spojeni na izvornog pozivatelja. Dakle, kada sam birao 999, on je otišao natrag 'inspektorici Jane Seymour'", objasnio je Andrews.

Srećom po par, banke su priznale da su bili žrtve "razumne lakovjernosti" te su im vratili 7.000 funti ušteđevine. "Osjećam se posramljeno što su me tako lako prevarili, ali neka moja lakovjernost bude upozoravajuća priča drugima", poručio je muškarac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo