Dio koncerna /

Porsche povlači 22.000 Cayenea zbog manipuliranja ispušnim plinovima

Image
Foto: FOTO: Vedran Metelko

Osim skandala oko manipulacije koncentracije štetnih tvari u ispušnim plinovima, njemačku autoindustriju odnedavno potresa i skandal oko navodnog stvaranja ilegalnog kartela vodećih proizvođača

27.7.2017.
20:29
FOTO: Vedran Metelko
VOYO logo

Njemačke vlasti zabranile su u četvrtak registriranje novih vozila Porscheovog modela Cayenne 3.0 TDI zbog otkrića ilegalnog softvera u motoru koji utječe na rezultate ispušnih plinova, a oko 22.000 vozila koja su već u prometu diljem Europe pozvano je u radionice na izmjene.

"Prilikom ispitivanja na traci aktivira se program koji postiže više temperature u motoru čime se postiže manja emisija dušikovih oksida, što u normalnom prometu inače nije realno pa su i rezultati lažni“, rekao je ministar prometa Alexander Dobrindt.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Troškove preinake spornog softvera preuzima koncern iz Stuttgarta.

Motor Cayennea 3.0 TDI proizvodi se u kompaniji Audi koja je, kao i Porsche, dio koncerna Volkswagen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministarstvo prometa je još početkom mjeseca optužio Audi za ugradnju softvera za manipuliranje vrijednosti ispušnih plinova u taj tip motora.

Dobrindt smatra da motori, koji su sa spornim softverom ugrađeni i u druge modele koncerna, mogu i bez manipulacija zadovoljiti norme ispušnih plinova kategorije 6.

"Zato je potpuno neobjašnjivo zašto se sporni softver nalazi u motorima koji zadovoljavaju norme“, istaknuo je ministar.

Skandal oko ispušnih plinova, koji je prije dvije godine otkriven kod Volkswagenovih vozila u SAD-u i koji je koncern dosad stajao oko 22 milijarde eura, je potekao upravo u istražnom odjelu Audija odakle se sporni program proširio i na ostale marke ovog koncerna, smatraju istražitelji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim skandala oko manipulacije koncentracije štetnih tvari u ispušnim plinovima, njemačku automobilsku industriju odnedavno potresa i skandal oko navodnog stvaranja ilegalnog kartela vodećih proizvođača.

Kritičari njemačkoj politici predbacuju da je godinama "žmirila na jedno oko“ kada su pitanju propusti u njemačkoj automobilskoj industriji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stručnjaci smatraju da bi ovi skandali mogli trajno našteti jednom od najvažnijih njemačkih izvoznih proizvoda, automobilima "made in Germany“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo