Vijetnamski su avioni više puta kružili nad Južnim kineskim morem, ali nisu našli ništa, objavio je Reutersov novinar koji je tri sata letio u Antonovu 26 nad područjem na kojem je kineski satelit u nedjelju fotografirao sumnjive predmete na površini mora, blizu lokacije na kojoj je izgubljena veza s malezijskim Boeingom 777 s 239 putnika i članova posade.
Kako se već šesti dan potrage ne zna se što se dogodilo s avionom, pojavljuju se nove teorije. Jedna od njih je da je avion možda otet, a što obiteljima nestalih putnika daje nadu da su živi. Naime, američki istražitelji vjeruju da je nestali zrakoplov možda letio još četiri sata nakon što je nestao s radara. Kako je objavio Wall Street Journal, moguće je da je pilot ili otmičar ugasio odašiljač kako se avion ne bi vidio na radaru, te je preusmjerio avion. Navodno je mogao doletjeti sve do Saudijske Arabije ili Pakistana.
Njihova se teorija temelji na podacima koje motori Boeinga 777 automatski šalju kontroli u sklopu redovitog programa održavanja. Ti podaci su pokazali da su motori radili ukupno pet sati.
Trude se koliko mogu
Malezijske vlasti na udaru su kritika od strane obitelji nestalih, ali i od kineske vlade. Kažu da se trude koliko mogu u izuzetnoj, veoma složenoj situaciji, ali Kina jedva skriva nestrpljivost, piše Reuters. Više puta je pozvala Maleziju da pojača potragu.
Čelnik kineskog civilnog zrakoplovstva Li Jiaxiang rekao je u četvrtak kako je ta poruka ponovljena i malezijskom izaslaniku. "Jučer je posebni malezijski izaslanik stigao u Peking i Kina je zatražila da Malezija pojača i proširi potragu, te izrazila nadu u poboljšanje informiranja i komunikacije", rekao je.
Obitelji ukupno 154 nestala kineska građana bijesne su što se informacije sporo objavljuju. "Malezijsko informiranje ne valja, od početka do kraja", objavio je visokotiražni i utjecajni kineski tabloid Global Times.
Nakon prvoga dana konferencije za novinare koji su u hotelu kraj aerodroma u Kuala Lumpuru znatno su se prorijedile, a u srijedu navečer, nakon odgode, održana je prva u dva dana.
Malezijska vlada, jedna od najdugovječnijih u demokratskome svijetu, s istom koalicijom na čelu države od stjecanja nezavisnosti prije 57 godina, našla se pod kritikom međunarodne javnosti, a vladajuću Nacionalnu malajsku organizaciju već dugo kritiziraju i vlastiti članovi, zbog nepotizma, autoritarnosti i njegovanja političke kulture u kojoj je lojalnost važnija od sposobnosti.
Potragu osobno nadgleda premijer Najib Razak koji je Hishammuddina Husseina, svoga nećaka i ministra obrane te vršitelja dužnosti ministra prometa, zadužio za vođenje te operacije i komuniciranje s medijima.
"Ovo je doista jedinstven slučaj", rekao je u srijedu Hishammuddin novinarima koji su se potužili na netransparentnost. "Nije lako koordinirati se s toliko država", dodao je.
Izgubljeni dokazi?
Američki istražitelji drže kako su važni dokazi izgubljeni zbog višednevnog malezijskog neobjavljivanja podataka s vojnog radara. Oni vjeruju da je avion Malaysian Airlinesa na letu 370 bio u zraku još četiri sata nakon što je posljednji put registriran radarom, objavio je Wall Street Journal na temelju informacija dviju osoba povezanih s istragom.
Rodzali Daud, zapovjednik malezijskih zračnih snaga, rekao je na konferenciji za novinare da je neki avion registriran na vojnom radaru u 2:15, 320 kilometara sjeverozapadno od otoka Penanga uz zapadnu obalu Malezije. No nema potvrde da je taj neidentificirani avion upravo nestali let MH370.
Izjavu je Daud dao pošto je objavljen niz suprostavljenih podataka o putanji Boeinga 777, zbog kojih vlasti isprva nisu znale ni u kojem oceanu da traže nestali avion.