Dvojica članova posade britanskog teretnog broda, Britanac i Hrvat, imali su nedopuštenu količinu alkohola u krvi nakon sudara s danskim brodom na Baltičkom moru u kojemu je smrtno stradala najmanje jedna osoba te se nalaze u pritvoru, rekao je švedski tužitelj u utorak.
Teglenica Karin Hoj duga 55 metara prevrnula se nakon sudara s brodom Scot Carrier od 90 metara blizu otoka Bornholma u maglovitoj noći u ponedjeljak.
Jedan od dvojice članova posade prevrnutog danskog broda pronađen je mrtav u trupu broda. Drugi član posade smatra se nestalim, ali je potraga u kojoj su sudjelovali brodovi i helikopteri obustavljena u ponedjeljak ujutro.
Nemar u pomorskom prometu, ubojstvo iz nehaja, pijanstvo...
Švedsko tužiteljstvo sumnja na nekoliko kaznenih djela – nemar u pomorskom prometu, ubojstvo iz nehaja i pijanstvo.
Dvojica članova posade broda Scot Carrier, Britanac i Hrvat, zadržani su u utorak u pritvoru u sklopu preliminarne istrage. Tužitelj do četvrtka mora odlučiti hoće li ih zadržati u pritvoru. "Osumnjičenici koji se nalaze u pritvoru bili su alkoholizirani", rekao je javni tužitelj Tomas Olvmyr za Reuters. "Jedna osoba osumnjičena je za teško pijanstvo na moru na osnovu radnji povezanih s nesrećom", dodao je. Odvjetnik koji zastupa hrvatskog osumnjičenika trebao bi razgovarati s njime u utorak poslijepodne.
Britanac je osumnjičen po više točaka, uključujući ubojstvo iz nehaja i bio je na straži u trenutku sudara nakon čega se prevrnuo manji danski brod. Njegov odvjetnik nije odmah bio dostupan za komentar, navodi Reuters.
"Kako stvari sada stoje, dva broda su paralelno plovila, a onda je jedan skrenuo i naletio na drugi", rekao je Olvmyr.
Scotline, u čijem je vlasništvu Scot Carrier, priopćio je da ima strogu politiku na uporabu droge i alkohola te nultu toleranciju na kršenje propisa. Prevrnutog Karina Hoja odvukli su bliže kopnu, a švedska obalna straža planira ga premjestiti na područje na kojemu ga može uspraviti.
"Druga (nestala) osoba vjerojatno nije tamo", rekao je glasnogovornik švedske obalne straže Valdemar Lindekrantz. "No ne možemo biti potpuno sigurni dok ne uspravimo brod i ne istražimo svaki mogući prostor", dodao je.
'Jedan brod pregazio je drugi i prevrnuo ga'
Predsjednik Udruge pomorskih kapetana Sanjin Dumanić govorio je za N1 o spomenutoj nesreći za koju je, govori, znao prije nego što su u tome krenuli izvještavati mediji.
"Mi se družimo, procurila je vijest jučer da je došlo do sudara dvaju brodova u Baltiku. Riječ je o danskom brodu i jednom iz Ujedinjenog Kraljevstva. Danski brod od 55 m, drugi brod ima 90 m i plovi pod engleskom zastavom. Nemamo informacije čije su posade, ni o broju članova posade što je vrlo bitan element u ovoj nezgodi. Nezgoda se dogodila u 3.30, meteorološke informacije kažu da magla nije bila gusta. Brodovi su išli u istom smjeru", rekao je Dumanić.
"Pretpostavljam da je brod engleske mornarice pregazio ovaj danski i prevrnuo ga", dodao je.
Je li moguće da pronađu nestalog pomorca?
Komentirao je i mogućnost da nestali pomorac bude pronađen. "Kod te niske temperature, kad čovjek upadne u more velika je šansa da mu srce odmah otkaže od šoka. Ako ne, ta niska temperatura bi ga dovela do hipotermije i teško da bi izdržao više od sat vremena", rekao je.
"Po onome što se vidi na internetu, brodu se vidi onaj podvodni dio. Ako se netko tu krio, spasioci su sigurno bili opremljeni opremom koja bi čula da je netko živ unutra. Možda je taj nesretni pomorac ostao u trupu broda, ali zasad ne možemo ništa reći o tome", poručio je.
'Ako su samo malo zaspali, tragedija je neminovna'
Osvrnuo se i na uhićenje dvojice pomoraca. "Tko je kriv, zašto, sumnja se na alkohol... Šveđani su to nazvali grubim nemarom ili alkoholom. Ako je čovjek sam na mostu u 3.30, a vjerojatno su obojica bili sami, ako je samo malo zaspao, onda je tragedija neminovna", kazao je naglašavajući pritom da je za pomorce jako važan odmor, koji često izostaje.
"Svi pomorci, svi brodovi, moraju voditi dnevnik radnog vremena i odmora. Čovjek ne bi smio raditi dulje nego što je zakonom propisano, dulje od 12 sati dnevno. Ali kad ste na moru… Mi smo skloni, posebno Hrvati, izlaziti ususret i vlasniku i svima te raditi više nego što bi trebali. Naravno, krivnja je tada… Pretpostavljam da to nije danski brod, oni su puno stroži u poštivanju radnog vremena", rekao je.
"Tko je kriv? Onaj koji je pretjecao, onaj koji je bio brži će snositi veći dio krivnje. Ali što se događalo, je li onaj drugi skretao u zadnji tren, mi to ne znamo", zaključio je Dumanić.