Svizac najavljuje dolazak proljeća
Ova američka tradicija poznata je diljem svijeta te 'najave' običnog glodavca prenose mediji diljem svijeta. Razlog tome je, dakako, sve veća amerikanizacija medija i naroda diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj. Radi se o najslavnijem sviscu na svijetu - Philu, a ta američka tradicija odvija se od 1887. godine u malenom gradiću Punxsutawneyju.
Tako tradicija nalaže da ukoliko Phil ugleda svoju sjenu, svi se moraju pripremiti za dugu zimu. Naravno, svima je potpuno jasno da svizac i legenda baš i nisu pretjerana pomoć kada treba predvidjeti trajanje zime, no to ne sprječava Amerikance da s nestrpljenjem očekuju vremenske prognoze jednog glodavca.
Crni petak
Dan potpunog ludila i parada konzumerizma, kako ga mnogi opisuju, dan je u Americi koji dolazi nakon njihovog Dana zahvalnosti i poznat je po tome što skoro svaka trgovina nudi ogromne popuste do čak i 90%.
Crni petak održava se uoči božićnih blagdana te mnogi upravo na taj dan kupuju poklone za svoje najmilije, a ludnica koja zavlada uoči Crnog petka poprilično je nevjerojatna. Naime, Amerikanci ispred omiljenih trgovina kampiraju i po nekoliko dana kako bi uoči otvaranja trgovine na Crni petak bili prvi u redu. Tako svijet svake godine obilaze snimke 'stampeda' po trgovinama i pravih primjera šoping ludila.
U posljednjih nekoliko godina ludilo Crnog petka počelo se širiti i internetom pa tako brojne tvrtke koje nude on-line prodaju nude velik popuste za kupce diljem svijeta na taj dan.
Predsjedničko pomilovanje purice
Kada smo već spomenuli američki Dan zahvalnosti treba istaknuti još jedan bizaran običaj koji se veže uz praznik tijekom kojeg je običaj da se kao glavno obrok tog dana priprema purica. Naime, svake godine aktualni predsjednik SAD-a daje pomilovanje purici koju odabere američki Nacionalni savez uzgajivača purica.
Barack Obama tu je tradiciju malo promijenio prošle godine, pa je po prvi put Bijela kuća organizirala natječaj kako bi američki narod odlučio koja će se purica pomilovati. Početak ove tradicije nije točno poznat, no zna se da Nacionalni savez uzgajivača purica od 1947. godine redovito svakom predsjedniku uoči Dana zahvalnosti daruje jednu puricu. Mnoge purice tijekom godina bile su pomilovane, no izvan povećala javnosti. Medijsku pompu oko pomilovanja purice prvi je pokrenuo predsjednik George H. W. Bush 1989. godine.
Redovita održavanja 'suđenja stoljeća'
Amerikanci, kao i sve veći broj građana diljem svijeta, obožavaju senzacionalizam, a mediji su vrlo sretni što im ga mogu pružiti uz prečesto vrlo 'napuhane' naslove i tekstove s brojnim navodima i neprovjerenim podacima. Tako se, primjerice, svakih nekoliko godina u Americi održava 'suđenje stoljeća' i sva ostala 'suđenja stoljeća' tom prilikom padaju u zaborav, jer se ispostavlja da je aktualno 'suđenje stoljeća' daleko neukusnije, senzacionalnije i odvratnije od prethodnog.
Često su glavni akteri takvih suđenja poznate osobe, no nije rijetkost da anonimni pojednici postanu poznati tijekom takvih suđenja. Ovakva medijska praksa, nažalost, također se počela širiti diljem medijskog svijeta.
Reklame tijekom Super Bowla
Jednom godišnje održava se veliko finale američkog nogometa, a radi se o jednom od najgledanijih sportskih događaja na svijetu, iako Super Bowl prate uglavnom samo Amerikanci. Zbog toga niti ne čudi da se broje kompanije doslovno otimaju za oglasni prostori tijekom finalne utakmice, a sekunde TV reklama broje se u milijunima dolara te svake godine cijene reklama u najboljim terminima obaraju rekorde prethodnih godina.
Tijekom utakmice svake godine emitira se oko 60 reklama, a za 30 sekundi reklamnog prostora u televizijskom programu plaća se i više od 16 milijuna kuna.
Zabave oko stadiona
Kada već spominjemo američki nogomet i američke sportove treba istaknuti i još jedan bizaran običaj koji se veže uz utakmice. Glavnu ulogu u ovoj tradiciji imaju navijači, posebice oni koji prate američki nogomet. Naime, navijači se na parkiralištima ispred stadiona okupljaju satima prije početka utakmice. Pojedinci dolaze čak i noć ranije. U dresovima omiljenih momčadi te u bojama kluba za koji navijaju okupljaju se te roštiljaju, ispijaju pivo i igraju razne igre.
Mnogi ovaj običaju uzimaju vrlo ozbiljno te se detaljno pripremaju za svaku utakmicu. Tako nisu rijetki slučajevi da američki navijači sa sobom nose velike zvučnike za razglas, televizore i ostalu 'opremu' kako bi im vrijeme do početka utakmice prošlo u što zabavnijem okruženju.