Sve zbog pandemije /

Kasne vam dostave iz Kine? Naviknite se, svjetska trgovina je u velikim problemima, a Sueski kanal je bio samo jedna epizoda

Image
Foto: AP

Svako onaj tko želi isporučiti nešto veće količine neke vrste tereta može unajmiti ISO kontejner. Ali to u ovom trenutku uopće nije lako.

15.4.2021.
18:58
AP
VOYO logo

Svako onaj tko želi isporučiti nešto veće količine neke vrste tereta može unajmiti ISO kontejner. Ali to u ovom trenutku uopće nije lako. Njih naime nema dovoljno.

A ni kupovina kontejnera nije baš neka opcija. Jer ih - nema dovoljno. Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) saznao je da postoje samo dvije kompanije koje prave i prodaju kontejnere te su obje u Kini, piše DW

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
neki ne žele restrikcije /

Dramatično u Njemačkoj: Najveći rast broja zaraženih u tri mjeseca, Merkel traži prisilni lockdown

Image
neki ne žele restrikcije /

Dramatično u Njemačkoj: Najveći rast broja zaraženih u tri mjeseca, Merkel traži prisilni lockdown

Troškovi prijevoza su deset puta veći 

Povećali su se i troškovi unajmljivanja kontejnera, ali i putni troškovi. Transport standardnog kontejnera od 12 metara brodom iz luke u Kini, prije pandemije koštao je oko 1.000 američkih dolara. Trenutno se kreće i do 10.000 američkih dolara. Deset puta više!

Rast cijena je uvijek znak neravnoteže na tržištu. U ovom slučaju to znači: povećanje potražnje (za kontejnerima ili brodskim prostorom) uz stagnaciju ili čak opadanje ponude. Trenutno nedostaje i brodova teretnjaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Gotovo da nema rezervnih brodova", rekao je Rolf Habben Jansen, izvršni direktor logističke grupe Hapag-Lloyd za Der Spiegel. Mnogi brodovlasnici posljednjih godina malo su ulagali u svoju flotu.

Kratkoročno neće biti ni više brodova, a ni više kontejnera.

Ali problem kontejnera nije u tome da ih navodno ima premalo. Kontejneri se gotovo nikada ne koriste samo za jednokratni prijevoz. Kontejner s kineskim igračkama stiže u europsku luku, i čim se istovare pune se recimo njemačkim dijelovima za strojeve koji onda idu u Aziju ili Sjevernu Ameriku.

Ali, već godinu dana, od izbijanja pandemije, ustaljeni red vožnje između kontinenata više ne funkcionira.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sueski kanal je samo jedna epizoda 

Kada se ovih dana govori o uskim grlima u isporuci ili nedostatku zaliha, obično se spomene Sueski kanal. Iako je on ponovno prohodan, problem još uvijek nije riješen, kaže Habben Jansen:

"Brodovi u Europu ili Aziju stižu sa zakašnjenjem od jednog do dva tjedna. A kada u velike luke istovremeno stigne previše teretnjaka, nastaju gužve. Povratna putovanja se odlažu ili otkazuju."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Anette Krüger iz Luke Hamburg kaže da je nedavna blokada Sueskog kanala samo jedan dio mozaika u cjelokupnoj slici logističkog plana koji se raspao: "Kašnjenja brodova od dva tjedna,u nekim slučajevima i znatno duže, to je situacija s kojom je Hamburg suočen već mjesecima."

Pandemija je opet problem 

Problemi su započeli prije oko devet mjeseci, "nakon što je na Dalekom istoku nakon tamošnjeg prvog lockdowna proizvodnja ponovo pokrenuta i kada se potražnja za transportnim kapacitetima znatno povećala. Ostali faktori bili su nepovoljne vremenske prilike tijekom zimskih mjeseci i Brexit."

Sve prekooceanske luke u Europi trpe posljedice zbog sve većih kašnjenja u interkontinentalnom prometu. Kapacitet najveće europske luke sada doseže svoje granice, rekao je početkom tjedna glasnogovornik Luke Rotterdam: infrastruktura se ne može proširiti tek tako, dodao je: "Moramo se zadovoljiti onim što imamo u dokovima, dizalicama i terminalima koje imamo."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo