U samo deset godina tradicionalni kineski Dan samaca je od proslave ljudi koji nisu u vezi i braku postao najveći svjetski šoping događaj, koji nadmašuje čak i puno razvikaniji Crni petak. Krivac za to je Jack Ma i njegov globalni prodajni servis Alibaba. Kako bi dodatno popularizirali 11. studenoga, Alibabin novi izvršni direktor, Jiang Fan, odlučio je angažirati megapopularnu pjevačicu Taylor Swift.
Simbolika broja jedan
U Kini se Dan samaca tradicionalno obilježava na današnji dan, jer je to simbolika uzastopno napisanog broja jedan koji simbolizira "gole grančice", odnosno ljude koji nisu u braku. Tijekom devedesetih je na kineskim sveučilištima postao dan slavlja za sve mlade samce koji su pod velikim pritiskom da se što prije vjenčaju. Riječ je o suprotnosti Valentinovu koja je kroz godine postala fenomen na Istoku, kao što je to Valentinovo na Zapadu.
Jack Ma je kopirao Crni petak, ponudio nevjerojatne popuste na svoje proizvode i tako svoju kompaniju učinio najbogatijom na svijetu. Prvi Alibabin Dan samaca održan je prije točno deset godina, a tada su se samci častili poklonima zato što su sami. No, šoping groznica se proširila i na dobar dio svijeta, putem online trgovina poput AliExpressa, ali i Amazona. Stoga ne čudi da se u ta 24 sata putem interneta proda više artikala nego tijekom petodnevne potrošačke groznice u SAD-u koja uključuje Dan zahvalnosti, Crni petak i Cyber ponedjeljak.
Svaka godina nadmaši prethodnu
Ove godine Alibaba očekuje da će u kineskom događaju sudjelovati više od 500 milijuna ljudi, što je čak 100 milijuna više nego lani. Na Dan samaca svaka godina nadmaši onu prethodnu, pa je tako lani prodaja skočila za 27 posto te je iznosila 30,7 milijardi dolara, piše Bloomberg.