Španjolska je naime tik iza Njemačke po proizvodnji automobila, koji su i njen najveći izvozni proizvod, piše Al Jazeera. Fordova tvornica u Valenciji konstantno povećava proizvodnju i zapošljava nove radnike. Trenutno ih radi oko 7.000, zbog čega iz Forda tvrde da su jedan od ključnih ekonomskih pokretača za tu regiju.
"Prije dolaska Forda, 1973. godine, ovo je bio poljoprivredni kraj. Industrije gotovo da nije bilo. Tijekom godina, uz našu tvornicu razvila se i cijela mreža dobavljača različitih komponenti, tako da sada imate automobilsku industriju nalik onoj u Njemačkoj", kaže Pepe Perez, glasnogovornik Forda.
Investirali 800 milijuna eura i zaposlili 1.100 ljudi
U posljednja tri mjeseca ovaj proizvođač je u ovoj državi pokrenuo proizvodnju modela Tranzit i Kuga, a investirano je 800 milijuna eura i otvoreno novih 1.100 radnih mjesta. Sindikat radnika je oduševljen, budući da su se tijekom krize morali nositi s kompromisima poput smanjivanja, pa čak i zaleđivanja plaća, kako bi sačuvali sva radna mjesta.
S obzirom da je pad prodaje automobila proteklih šest godina najviše pogodio europske proizvođače srednje klase, poput francuske grupacije Peugeot-Citroen, jedno od rješenja za mnoge kompanije bilo je prebacivanje proizvodnje u države s jeftinijom radnom snagom. Upravo je to sreća u nesreći za španjolske radnike. Industrija im je sad u procvatu, ali industrijski stručnjaci upozoravaju da jeftina radna snaga nije dovoljna za rast autoindustrije u Španjolskoj. Kažu, osim razvijanja domaćih brendova, poput Seata, istraživačko-razvojni centri neophodni su kako bi zemlja dugoročno postala manje ovisna o stranim partnerima i tvorničkoj proizvodnji. http://balkans.aljazeera.net/vijesti/brzi-tempo-rasta-spanske-autoindustrije