Redovita slika na njemačkim autocestama, ovaj put riječ je o autocesti A3 u blizini Würzburga. Kilometarske kolone, automobili se kreću puževim korakom. I sljedeće odmorište je prepuno. Svakodnevni prometni kolaps na njemačkim autocestama koji je nažalost postao pravilo a ne iznimka. S dramatičnim posljedicama po gospodarstvo.
Njemačka uz Francusku i zemlje Beneluxa slovi za najvažniju tranzitnu zemlju unutar Europske unije. To je posebice postalo vidljivo nakon zadnjeg velikog proširenja EU-a na istok kada su odjednom njemačkim autocestama počeli tutnjati teretnjaci s poljskim, litvanskim ili estonskim tablicama.
Kronični prometni kaos
No i domaći promet "kumuje" neizdrživom stanju. Gotovo tri četvrtine robe prevezene kopnenim putem u Njemačkoj otpada na cestovni promet. Projekt premještanja dijela cestovnog teretnog prometa na tračnice, što već desetljećima bezuspješno guraju Zeleni, je daleko od ostvarenja. Kronični prometni kaos na autocestama za jednu izvozno orijentiranu naciju poput Njemačke je stanje koje bi, kako se to moglo čuti i na ovogodišnjem Ekonomskom forumu u Davosu, moglo ugroziti njemački izvoz. Dugogodišnja nebriga oko nekadašnjeg njemačkog ponosa Autobahna sada se osvećuje na svakom kilometru, piše Deutsche Welle.
Izgleda kako su i političari napokon postali svjesni te činjenice. U planovima tzv. velike, demokršćansko-socijaldemokratske koalicije, ulaganje u autoceste stoji visoko na listi prioriteta. No jedno je lista prioriteta a drugo realnost. Naime usprkos rekordno dobrim poreznim prihodima, Vlada Angele Merkel izdvojila je za sljedećih nekoliko godina tek nešto više sredstava za ceste nego u proteklih pet.
Problem i za okoliš
Problem s naglim porastom robnog prometa ugrožava promet na autocestama ne samo u Njemačkoj nego se, kako kaže EU zastupnik Zelenih Michael Cramer, radi o problemu na EU razini. Pritom teretni promet nije samo poguban po novčanike poreznih platiša u Europi, koji popravke infrastrukture plaćaju svojim porezima, nego i po okoliš.