'Svakog dana poslije 9 sati ujutro, većina ljudi koje možete vidjeti na ulicama Venecije su turisti. Svi im se dodvoravaju, a mi lokalci se osjećamo kao građani drugog reda', pričaju stanovnici.
Ovih je dana takvo nezadovoljstvo eskaliralo u obliku prosvjeda protiv masovnog dolaska kruzera. Njih čak 521 u 2015. je godini pristalo kod Duždeve palače. Deset takvih kruzera tjedno pristaje u lagunu, što šteti već narušenom ekosustavu na tom području, a čak 1,8 milijuna ljudi prođe kroz maleno središte Venecije.
Redovi za WC, piknik na trgovima...
Korijeni loših odnosa Venecije i njenih brojnih posjetitelja vjerojatno leže u lošoj infrastrukturi i nedostatku strateškog planiranja u turističkom sektoru.
Stanovnici Venecije nisu ni najmanje oduševljeni kada su im kafići u središtu grada prepuni jer nebrojeni turisti čekaju u redu za toalet. To i ne čudi jer Venecija nema dovoljno javnih zahoda, a oni koji postoje, zatvaraju se već u 19 sati. Ne sviđa se stanovnicima ni kad turisti jedu svoje sendviče na poznatim mostovima i trgovima, za što je predviđena čak i kazna od 50 eura jer je riječ o prekršaju, no klupa za odmor i 'piknik' također nema dovoljno. Poznate venecijanske manifestacije mještani više ne mogu gledati od silne gužve koja se stvara od mnoštva turista.
Lokalci van, turisti u grad
Još je jedan kamen spoticanja smještaj. Trenutačno je u gradu moguće ponuditi samo 30 tisuća kreveta, pa se sve više širi trend kupnje nekretnina za iznajmljivanje, koje uglavnom ne kupuje lokalno stanovništvo, a cijene idu u nebo. Lokalni radnici tako postaju prisiljeni seliti se izvan središta grada i svakog dana putovati na posao.
Nezadovoljni mladi pričaju da im stanodavci vjerojatno neće produljiti ugovor za stan jer im se više isplati iznajmljivati ga turistima.
Kao posljedica toga, mnogi se stanovnici Venecije sve više udaljavaju od industrije koja je pokretač njena gospodarstva i počinju se baviti turizmom.
Ipak, probleme ne zadaju samo turisti: kombinacija je to loših pravila i interesnih skupina. Kruzere će se teško preusmjeriti dalje od Trga sv. Marka. Naime, putnički terminal za regiju zarađuje 220 milijuna eura godišnje i zapošljava oko četiri tisuće ljudi. Iako je prijetnja okolišu, političari to ne žele ugroziti premještanjem terminala ili preusmjeravanjem brodova.
"Grad je na rubu propasti i moramo poduzeti drastične mjere. Čak i turistima Venecija neće imati smisla bez njenih stanovnika", rekla je za The Telegraph Michela Scibilia, jedna od stanovnica tog magičnog grada.