Istražitelji u slučaju rušenja aviona Boeing 737 MAX u Etiopiji pri čemu je poginulo 157 ljudi došli su do preliminarnih zaključaka da se prije nego što je avion pao na zemlju aktivirao sustav za sprečavanje zatajenja rada motora, objavio je Wall Street Journal u petak citirajući stručnjake koji su izvijestili o tome.
Američki sigurnosni stručnjaci analizirali su podatke "crne kutije" etiopskog zrakoplova na letu 302, izvijestile su o istrazi četiri osobe za Reuters u četvrtak.
Preliminarno izvješće očekuje se sljedeći tjedan, rekli su američki dužnosnici.
Avion je pao 10. ožujka kratko nakon što je poletio iz Addis Abebe.
Letovi bez putnika
Istražitelji smrtonosnog pada aviona 737 MAX u Indoneziji u listopadu također su se fokusirali na sustav za sprečavanje zatajenja rada motora, nazvan MCAS. Boeing je u srijedu rekao da će planirani popravak softvera spriječiti pogreške u aktiviranju sustava koje se nalazi u središtu pozornosti u pogledu sigurnosti.
Boeingov avion koji se najbrže prodaje 737 MAX, s narudžbama vrijednim više od 500 milijardi dolara, prizemljen je po nalogu Federalne zrakoplovne uprave (FAA) i drugih regulatornih agencija, premda je zrakoplovnim tvrtkama dopušteno da lete u njima bez putnika kako bi premjestili avione na druge aerodrome.
Tvrtka je rekla da je osmislila paket mjera za obuku koji svi piloti 737 MAX moraju proći prije no što bude ukinuta zabrana letenja.
Podignuta i prva tužba
U četvrtak je podignuta tužba protiv Boeinga na čikaškome saveznom sudu. Boeing je tužila obitelj Jacksona Musonija, državljanina Ruande, koji je poginuo u padu etiopskog aviona. U tužbi se kaže da je Boeing neispravno dizajnirao automatski kontrolni sustav leta.
Boeing je rekao da zasad ne može komentirati tužbu.
Trajanje i kvaliteta obuke koju su Boeing i zrakoplovne tvrtke osigurali pilotima 737 MAX jedno je od pitanja koja se istražuju, dok istražitelji širom svijeta nastoje utvrditi uzroke pada dva aviona 737 MAX unutar pet mjeseci.
Američko ministarstvo pravosuđa istražuje Boeingove razvojne procese, te se također fokusiralo na MCAS. Američki i europski regulatori znali su najmanje dvije godine prije pada indonezijskog aviona da uobičajena metoda kontrole kuta nosa aviona 737 MAX možda ne funkcionira u uvjetima sličnim onima u dvije nedavne katastrofe, objavio je Reuters u petak citirajući dokument.