Iako je borba za novo tržište svijeta još stvar budućnosti, ono što je poslovni svijet čuo od američkog predsjednika Baracka Obame zvučalo je sasvim dobro.
"Mogli bismo Iranu malo ublažiti sankcije'', rekao je Obama te dodao kako bi glavni dio sankcija ostao na snazi toliko dugo dok ne bude postajala sigurnost da se Iran pridržava pravila igre.
''Možemo pokušati, a za to vrijeme ne moramo još ukidati sankcije'', naglasio je Obama.
No, upravo to predstavlja najveću opasnost - da sankcije Zapada budu presporo ukidane.
Poslovni svijet već u startnoj poziciji
Poslovnjaci sa svih strana svijeta već su na nogama. Novo tržište u koje će upucati milijarde zlata vrijedi.
I šefovi američkih naftnih giganata su već spremni. Mediji javljaju da su se oni sastali s ministrom za naftu Irana, Bijanom Zanganehom tijekom Glavne skupštine UN-a u New Yorku. Američke naftne kompanije ne žele proizvodnju nafte u Iranu prepustiti europskim koncernima Shellu i Totalu. Zanganeh procjenjuje da bi se ublažavanjem sankcija Iranu godišnje samo od nafte u budžet slilo 55 milijardi dolara, piše Deutsche Welle.
No, iransko tržište nije zanimljivo samo zbog nafte i plina te dodaje kako bi novac mogao donijeti i poslovanje u zrakoplovnoj industriji, telekomunikacijama, automobilskoj industriji. Primjerice, General Motors je u tom smislu već zauzeo startnu poziciju, te izrazio želju za suradnjom s iranskim koncernom Kodrom, što bi iz igre izbacilo francuski Renault.
Tržište od 80 milijuna stanovnika
"Velike firme iz Njema��ke. Francuske, Velike Britanije, Italije su uvijek jednom nogom bile u Iranu. No, ja mislim da je je prioritet Teheranu da što više firmi iz SAD-a, dovede ponovno u Iran. Jer, kompanije koje su tamo poslovale prije Islamske revolucije 1979. su bile prilično visoko pozicionirane. A nada se polaže u to da firme koje budu zarađivale novac u Iranu mogle biti jedna vrsta ravnoteže među lobijima u Washingtonu koji su prilično antiiranski rapsoloženi", rekao je stručnjak Aleks Vatanka, stručnjak s Instituta za Bliski istok u Washingtonu.
Sa skoro 80 milijuna stanovnika Iran predstavlja najveće potrošačko tržište na Bliskom istoku, pa stoga ne čudi što i Europljani i Amerikanci za sebe žele osigurati dio kolača čija se vrijednost procjenjuje na milijarde.
Nešto vas je oduševilo, naljutilo, rastužilo ili potaknulo da potražite dodatne informacije? Za slanje konstruktivnih, smislenih komentara uveli smo posebnu adresu komentari@portal.net.hr kako bismo i dalje saznali što mislite o temama o kojima pišemo.
Namjera nam je redovito objavljivati komentare čitatelja za koje procijenimo da su konstruktivni te da iz njih svi zajedno možemo nešto naučiti.
Pišite nam.