Većini djece najprivlačniji i "najslađi" dio u samoposlugama su police smještene tik ispred blagajni jer se na njima nalaze čokoladice, bomboni i žvakaće gume. To su ujendo mjesta nejvećih iskušenja za roditelje na kojiam se moraju othrvati ili pokleknuti preklinjanjima svojih klinaca. Šareni slatkiši strateški lukavo postavljeni su upravo na tom mjestu gdje se red kupaca uglavnom sporo pomiče.
Quartz piše kako britanska vlada razmatra uvođenje zabrane prodaje slatkiša na policama ispred blagajni.
Mnogo pretile djece
To je tek jedna od mjera koju britanska vlada namjerava ugraditi u strategiju borbe protiv pretilosti djece. Ondje je, naime, u prosjeku jedno od petero djece u dobi od 10 i 11 godina pretilo za svoj uzrast.
Počev od 2020. godine, Velika Britanija namjerava zabraniti i reklamiranje proizvoda s visokim udjelom šećera i soli (slatkiši, grickalice...) u televizijskim programima prije 21 sat. U tim reklamama ne bi se smjele pojavljivati i poznate osobe niti junaci iz animiranih filmova. Također planiraju uvesti i zakonsku odredbu kojom bi bila zabranjena prodaja takvih proizvoda u aranžmanu "jedan platiš, drugi dobiješ gratis".
U Quebecu uspjela kampanja
Sličnu strategiju proveli su još početkom osamdesetih godina prošloga stoljeća u najvećoj kanadskoj provinciji Quebec gdje je tada bilo zabranjeno reklamiranje brze hrane namijenjene djeci mlađoj od 13 godina u tiskanim i elektronskim medijima. Istraživanje iz 2011. godine pokazalo je da je ta mjera rezultirala 13-postotnim smanjenjem konzumacije fast fooda u Quebecu. Na sličan način oglašavanje "bezvrijednih" namirnica zabranili su i Čile, Island, Irska i Meksiko.
Ovog proljeća nekoliko velikih lanaca supermarketa u Velikoj Britaniji najavilo je da će prestati prodavati energetske napitke s udjelom kofeina većim od 150 miligrama po litri djeci mlađoj od 16 godina.