Na prilično efektan način UNICEF u Švedskoj upozorio je na brojnu djecu u siromašnim zemljama svijeta koja o poklonima mogu samo sanjati, budući da im ni osnovne egzistencijalne potrebe nisu zadovoljene.
Glavnu ulogu u njihovom reklamnom spotu igra bahati i antipatični Djed Mraz koji sjedi u svom uredu na Sjevernom polu.
Dok pregledava poklone nailazi na sitne darove koji se mogu naručiti na internetskim stranicama UNICEF-a, pa se izruguje i govori kako se ne može pojaviti pred djecom s tako skromnim poklonima.
Na kraju podrugljivo poručuje kako on, srećom, ne "posjećuje siromašne zemlje".
Reklama završava kratkom porukom: "Mi idemo i tamo gdje Djed Mraz ne dolazi".
Reklama za UNICEF izazvala je pravi učinak i podsjetila kako smo upravo mi ti koji svojim donacijama možemo usrećiti djecu koja žive u teškoj neimaštini. Ona je osobito primjenjiva u bogatim zapadnim zemljama, gdje se enormne količine poklona izmjenjuju među rodbinom i prijateljima, kupuju nevjerojatne količine hrane i pića, od kojih veliki dio završi na otpadu, i, ukratko, pretjeruje se u izobilju.
Iako Hrvatska nije bogata, ipak, priznali to ili ne, često potrošimo novac na manje bitne stvari ili sitnice koje nam nisu nužne. Svaka, pa i najmanja donacija može uljepšati blagdane djeci za koju se skrbi UNICEF. Razmislite o tome, uštedite po pet kuna na svakom poklonu i učinite svijet malo ljepšim mjestom.