Kako je moguće da takav kruzer po mirnom vremenu doživi takvu havariju? Pita to osvrćući se na tragediju na kruzeru Costa Concordia predsjednik Hrvatske udruge pomorskih kapetana Edo Dešković. Smatra da je riječ o velikom navigacijskom i sigurnosnom previdu časnika.
'Neprimjetno' skrenuli 7 milja s rute?
"Nevjerojatno je da nitko od njih nije primijetio da je brod skrenuo čak sedam nautičkih milja s rute", kaže iskusni kapetan duge plovidbe koji je plovio na talijanskim i američkim kruzerima.
"Sve zavisi kako su instrumenti podešeni.. Takvi brodovi su vam krcati instrumentima, pa čak ponekad ja mislim da je to i previše. Znate, ljudi se oslone previše na instrumente, ono ljudsko, ono tipično- pogledati malo van i tako dalje - ništa od toga", prokomentirao je za HRT.
Kapetanove teorije
Kapetan Francesco Schettino, kojemu je tužiteljstvo nakon ispitivanja odredilo pritvor, branio se pojašnjenjem da je brod udario u stijenu koja nije upisana u nautičke karte. Obalna straža te navode odbacuje. On i njegov prvi časnik uhićeni su zbog sumnje u višestruko ubojstvo.
"Kapetan je napustio brod prije evakuacije zadnjih putnika", izjavio je tužitelj zadužen za istragu dodajući da je kapetan u vrijeme nesreće bio u kapetanskoj kabini te je stoga odgovoran.
http://www.youtube-nocookie.com/v/EzYoySINAYE?version=3&hl=en_US
Dok se raspravlja o tome kako se nesreća mogla dogoditi, u Italiji se još traga za 17 ljudi, a kruzer i dalje klizi s grebena. Prijeti mu potonuće, a i ekološka katastrofa jer je u brodu čak 2.300 tona nafte. U nesreći su poginule tri osobe, 42 su ozlijeđene.
http://www.youtube-nocookie.com/v/L9BsoZk_z94?version=3&hl=en_US