Autoindustriju pogodila je kriza. Proizvođači dijelova počeli su znatno više naplaćivati svoje proizvode, a ako se tomu dodaju cijene rada, logistike te pritisak ulaganja u nove tehnologije, uz rastuću inflaciju, kasno je da se automobilske kompanije nalaze u nezavidnom položaju.
Ipak, unatoč gašenju nekoliko tvornica, zabilježili su odlične rezultate u prvom tromjesečju ove godine, ali nisu odustali od smanjenja proizvodnje. Zbog sve veće nestašice mikročipova, Ford i Toyota namjeravaju značajno smanjiti proizvodnju. Samo zbog toga će na tržištu biti četiri milijuna vozila manje, što će za obje kompanije značiti i pad prihoda od pet posto, piše Bloomberg.
Cijene rastu, proizvodnja pada
Iako su ulagači dosad mogli biti zadovoljni rezultatima, panika zbog rastućih troškova i smanjenog opsega proizvodnje svakodnevno raste. Glavni razlog su iznadprosječne cijene proizvodnje, koje tjeraju tvornice da proizvode više kako bi nadoknadile troškove. No, ako se proizvodnja uspori, cjenovni pritisak će rasti, a zarada padati.
Kompanije taj problem rješavaju, ali na uštrb kupaca. Naime, u SAD-u i Kini su proizvođači već započeli s ograničenjem akcija i popusta pri kupnji novih vozila. Ipak, niti to nije najbolje rješenje. Naime, istraživanja potrošačkih navika Amerikanaca sugeriraju da je gotovo 40 posto kupaca odustalo od kupnje automobila ove godine. Ako prodaja nastavi padati, a cijene rasti, kompanije će doći u ozbiljan problem s poslovanjem.
Poskupjeli i rabljeni auti
Tržište automobila će tako biti napučeno vozilima koje nitko ne želi kupiti, zbog čega će patiti proizvodnja. Reduciranje proizvodnje obično znači i drastične poteze poput smanjenja plaća ili otkaza. Problem dodatno podgrijava i nestašica na tržištu rabljenih vozila, zbog čega su i njihove cijene podivljale. Tako kupcima preostaje preplatiti automobil ili se voziti u tome što već imaju.