“Njemačka cestarina je cestarina za strance i to je od početka jasno”, rekao je austrijski ministar prometa Joerg Leichtfried u Beču i dodao da “to Austrija neće dopustiti”.
On je ustvrdio da je Europska komisija, koja se načelno složila s njemačkim zakonom o cestarinama, “zažmirila na oba oka”, iako je očito da se radi o “čistoj diskriminaciji” ostalih građana Europske unije.
Njemački model cestarina predviđa uvođenje vinjeta za nekoliko vremenskih jedinica. No godišnju vinjetu bi građani Njemačke mogli odbiti od poreza na osobna vozila, čime bi oni bili praktički oslobođeni od plaćanja cestarina, u čemu neke zemlje vide povredu europskih zakona koji ne dopuštaju diskriminaciju građana drugih članica Europske unije.
Uz Austriju, uvođenju cestarina protive se i ostale susjedne zemlje Njemačke poput Nizozemske, Danske ili Luksemburga.
Cestarina za osobna vozila je sporna i u Njemačkoj. Ona se smatra političkim projektom manje stranke demokršćanske Unije CDU/CSU, Kršćansko-socijalne unije (CSU), koja je još uoči izbora 2013. biračima obećala da će uvesti zakon koji će vozače ostalih zemalja natjerati na plaćanje cestarina u Njemačkoj, isto kao što njemački vozači plaćaju u inozemstvu, ali da istodobno njemački vozači neće biti opterećeni.
Ostale parlamentarne stranke su od početka kritizirale ovaj projekt CSU-a sumnjajući u pravnu i ekonomsku održivost.
Socijaldemokratska stranka Njemačke (SPD) sada traži da se čitav projekt, koji je trebao 2019. započeti s primjenom, zaustavi dok Europski sud ne da svoje konačno mišljenje.